Böker/Ljudböcker

29
Hej alla,



Jag undrar om någon vet hur det går till att köpa rättigheterna till böcker från utlandet och sälja dom här efter översättning?



Mvh



Mikka
29
[quote="mika01"]Hej alla, [br] [br]Jag undrar om någon vet hur det går till att köpa rättigheterna till böcker från utlandet och sälja dom här efter översättning? [br] [br]Mvh [br] [br]Mikka[/quote] [br] [br] [br]Ingen som vet? [br] :( [br]Mikka
7
Hejsan Mikka! [br]Har du hittat svar på din fråga från något annat håll? Nyfiken på vad som gäller själv :) [br] [br]- Teresia [br] [br][quote="mika01"][quote="mika01"]Hej alla, [br] [br]Jag undrar om någon vet hur det går till att köpa rättigheterna till böcker från utlandet och sälja dom här efter översättning? [br] [br]Mvh [br] [br]Mikka[/quote] [br] [br] [br]Ingen som vet? [br] :( [br]Mikka[/quote]
29
Hej Teresia, [br] [br]Tyvärr har jag inte hittat någon lösning än, men jag jobbar på det, och lovar att återkomma så fort jag får reda på något. Hoppas att du gör detsamma. :wink: [br] [br]mvh [br] [br]Mikka
758
1
Frågan kan säkert besvaras av de förlag som har gett ut boken. [br]Så mitt råd är att kontakta förlaget och fråga dom rent ut. :grin:
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
24
Jepp, Stefan har helt rätt. Att fråga de som redan är i branschen är basta sättet att få veta något. Ta någon som håller på med andra typer av böcker än de du ska köpa in t ex fack litteratur inom elektronik. Får rakast svar då.
arknadsföring handlar inte om att sälja, det handlar om att få kunderna att vilja köpa.
www.nemarknadsforing.se
29
Har varit offline ett tag men ser att det har kommit in mycket nytt folk här till min (och allas) glädje. Någon som kan bokbranschen och kan hjälpa mig med min fråga? [br][br]Mikka
118
1
Ett tips: fråga de som äger rättigheterna till böckerna nu... ;)
Jobbar på att förverkliga drömmar.
1616
4
Den här frågan har jag missat helt :P[br][br]Mika. Det du talar om kallas för licensiering. Du köper således en viss rättighet som avtalas per upplaga, omfattning och begränsning. Som de andra skriver bör du kontakta de förlag eller författare/rättighetsinnehavare eller deras agenter du önskar ge ut och föra en dialog med dem.[br][br]För att sälja dem här gör du det i regel som eget förlag/utgivare. Kolla lite på http://www.kb.se/forlag-tryckeri/ ang ISBN nr vad som gäller. Du finner även där massa andra nyttigheter. De kan säkert bistå dig med massa goda tips och råd som är värda att ta till sig.[br][br]För EAN-kod kolla med www.ean.se eller samma företag men den korrekta adressen www.gs1.se.[br][br][br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!
29
Ruggigt bra svar Mojo och ni andra. Mackar  :bravo [br]Dennis Niklas och Stefan hehe ja det verkar logiskt. Det var mer allt runt omkring som jag var nyfiken på tror jag. [br]Mikka
9
Apropå ljudböcker, om man vill sälja sånt online, hur bär man sig åt? Förslag?[br][br]Mvh Milla

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.