Starta ett parkeringsbolag med hjärta?

4
Skepp ohoj, har en diffus idé om att starta ett parkeringsbolag som INTE är som Carpark/Q-park utan där man skriver ut kontrollavgifter i resonliga mängder och där en andel av alla inbetalda kontrollavgifter går till olika välgörenhetsändamål. Ett seriöst parkeringsbolag där det inte gör lika ont att betala en p-bot då man vet att en viss andel går till välgörenhet.

Har för övrigt arbetat på Carpark för några år sedan så jag har en viss erfarenhet av branschen. Har även jobbat som säljare och är lite av en entrepenör. Behöver 1-2 medarbetare för att dra igång detta.

Värt att veta är också att Carpark beter sig rätt illa och känns rätt oproffessionella, ändå drar de in närmare en miljard på ~250 anställda. Det säger lite om frånvaron av konkurrens i denna bransch. Hör av dig om du är intresserad.

Mvh
Hansson
1
Hej Intresserad av idén med parkeringsbolag med välgörande ändamål. Hur ska vi börja eller säg till vad som ska göras. Kan nås på mobilen eller mail. [email protected] Mob: 070-751 66 56 Hälsningar Michel G
4
Kul att du är intresserad, kontaktar dig under morgondagen. Mvh Hansson
37
3
Hej. Vill gärna höra mer om denna grymma idé
157
1
Följer gärna denna idé och ser gärna att få följa upp idén till verklighet och göra ett reportage för min blogg... Finnes intresse?
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
4
Absolut, ett repotage kan vara mycket intressant. Roligt att du är intresserad! kontaktar dig efter julledigheten. Till Eddie: Har nog ingen lust att vräka ut detaljer kring detta projekt i ett offentligt forum. Är du intresserad av idén kan du kontakta mig privat så kan vi diskutera saken. Varma hälsningar Hansson
1
Kontakta gärna mig per mail. [email protected] så ska jag berätta vad jag kan bidraga med.
1
Hej! Bumpar denna åldrade tråd. Jag jobbar för närvarande med offentligrättslig parkeringsövervakning (alltså kommunal övervakning på gator och torg och inte enbart privata p-hus, förhyrda platser och dylikt som man typiskt annars tänker på) i Stockholm samt utbildar inom ramen för detta. Har dock även hunnit läsa en hel del juridik kring just civilrättslig parkering på tomtmark. Jag undrar om denna idé burit frukt eller om den runnit ut i sanden här i forumet. Är fallet det tidigare vill jag gärna kungöra att jag är intresserad av att veta mer. Jag är nåbar här samt via PM, där även privata kontaktuppgifter kan lämnas ut. Ha det! //Kevin
4
Hej Kevin! Jag finns på [email protected] Maila mig ditt tel så ringer jag. Mvh Jonny Hansson

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.