tankar om att starta service verkstad

2
Funderar på o starta en egen firma med att göra service o reparationer på diverse motorer.
Vart nånstans ska man börja?
Ska man ha AB el ska man ha enskild firma?
Var hittar man lättast info om allt man bör ha koll på?
Ulla Karlsson
Din fråga är rätt generell men kanske jag kan hjälpa dig lite på vägen. AB är bra att starta om du ska ta lån och det ses oftast som mer seriöst. Har du högre inkomster på ca 400K och över är det med fördelar med aktiebolag. Men enskild firma räcker gott väl vid uppstarten och sen kan du byta sen när du har mer koll på allt. Du borde börja med en affärsplan så du får koll på kostnader och möjliga intäkter. Att läsa en bok är aldrig fel. Jag hoppas det hjälpte lite på vägen. Bara att ställa fler frågor så kanske jag eller någon annan kan hjälpa till. Är själv "nyföretagare" men det är skoj så man lär sig snabbt :)
80
Hej. Som ovan nämner, enskild firma är perfekt att starta med. Läs mer på verksamt.se även där du gör din registrering senare utav företaget. Vi finns här för dina frågor också!
Med vänlig hälsning Mikael Ladoo Webbyrå En liten men effektiv webbyrå som erbjuder webutveckling och design till privatpersoner, företag och organisationer. Ladoo Webbyrå

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.