Multisäljare

4
2
"Vi hittar kunderna du inte trodde fanns"

Idén är enkel. En damsugförsäljare som säljer.. Allt!

I punktform


[ol]
[li]Ta kontakt med flertal lokala företag. Främst inom "husbranschen", bygdens snickeri, solpanelsleverantörer, plåtslageri osv.[/li]
[li]Läser på affärsplaner, produkter och företagskultur[/li]
[li]Investerar i en kaffemaskin[/li]
[li]Bjuder på kaffe och bullar till medelklass Svensson.[/li]
[li]Säljer solpanelslösning eller nya köksluckor till medelklass Svensson.[/li]
[li]Tar 5-10% av försäljningspris från företagen. Alltså ingen timlön. Företagen kan INTE förlora pengar[/li]
[/ol]
Till er duktiga företagare frågar jag nu,
Finns detta?
Fungerar detta om man har tid, hyfsat budget och en jävlar vinnarskalle?
MVH Hermes
2066
2
Hmm Ser några problem; 1) De flesta (duktiga) hantverkare jag känner har mer att göra än de klarar av. 2) Du måste vara jävligt duktig, om du ska sälja in jobbet för en snickare och ta provision på det måste du troligtvis projektera det och åta dig garantiansvar osv, varför ska man annars anlita dig och inte ringa direkt till hantverkaren? 3) Om du är tillräckligt mångsidig och så bra säljare att du klarar detta kan du troligtvis få ett mer välbetalt jobb som säljare eller starta eget inom valfri bransch som du ändå tänker jobba inom. Det finns ju delvis genom att företag ofta åtar sig ett jobb och sedan tar in underleverantörer för att genomföra det. Det finns också genom diverse tjänsteportaler - några finns representerade här på forumet.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
12
Som Jonathan säger - är du duktig säljare så är du eftertraktad! Då kan du även få dina kunder att köpa av dig, lika väl som du klarar att få deras kunder att köpa av dem. Så det går! Finns gör det säkert. Nånstans. Jag tror inte som Jonathan att du behöver trassla till det med garantier och grejer, utan gör det du är bra på och sälj. Ett problem för slutkunden av produkterna är att hitta hantverkare och leverantörer det går att lita på. Kan du hitta välrenommerade företag som du känner till och kan gå i god för så har du en bra produkt. Det klarar nämligen inga internet-sajter att leverera.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.