Någon som gör pengar på julhandeln via nätet?

355
1
hystade själv upp ett tjugotal sidor i slutet av november och ser det finns intresse. Någon annan som har lyckats sälja något nu dagarna före jul?
758
1
Jag gör tvärtom i julhandeln, jag stänger ner min lilla webbutik :o [br]Det är för många som beställer och inte hämta ut sina paket, så det lönar [br]sig knappast. Förra året så fick jag returer för cirka 3000: - för december [br]månad och försäljningen låg på 14 000: - [br]Det ska jämföras med övriga månader, då försäljningen ligger på sådär [br]8000: - i månaden och 0 i retur :grin: [br] [br]Hälsningar! [br]Stefan
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
45
Sinnenas Teater [br] [br] [br]Fins ju något som heter inkassobolag ;)
758
1
Precis! Jag har testat detta och då blev det ännu dyrare för mig. [br]Kunden behöver bara hävda att " Jag har inte beställt detta" :o [br]Går jag sedan vidare till Kronofogden, så blir det ännu dyrare för mig. [br]Kunden bestrider kravet och jag får tillbaka handlingarna. [br]Återstår att komma åt kunden via ett civilrättsligt efterspel, som kostar mig [br]ytterligare 500 kronor, plus resor och arbetstid. [br]Skulle jag mot förmodan vinna i rätten, så är det inte alls ovanligt att [br]man konstatera att kunden saknar utmätningsbara tillgångar :mrgreen: [br] [br]En kollega till mig drev ett ärrende till tingsrätten, en skuld på 16 000: - [br]för en båtmotor som han hade sålt. Det slutade med att han fick betala [br]skjortan för detta. "Kunden" var omsorgstagare och bodde i ett [br]gruppboende, han ansågs inte kunna stå till svars för ett sådant köp :wink: [br]Kollegan fick inte ens igen sin motor, då den hade blivit stulen, veckan innan. [br] [br]Det lönar sig sällan att bråka med folk. Det är annorlunda med Telias räkningar, betalar man inte så stänger dom av telefonen. Kan man inte betala elräkningen så stänger dom av strömmen osv. [br]Är man däremot skyldig doktorn pengar, så stänger inte han av blodomloppet - Därför drabbas Landstingen av stora kundförluster. [br] [br]Hälsningar! [br]Stefan
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
36
2
Ja, julhandeln har gått finfint och långa har arbetsdagarna varit! Mina kunder væljer oftast førskottsbetalning av något slag, men postførskott skickar jag varje vecka utan problem. Trist med kunder som inte hæmtar ut sina varor låter det som! [br] [br]mvh Marie

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.