Lite allmänfrågor om starta eget

1
Hej!



Jag går i funderingar på att starta eget företag. Jag är dessvärre helt ute på okänd mark och vet inte så mycket om att starta eget. Skulle nu uppskatta och behöver alla tips och råd jag kan få, både från vana och mindre vana företagare. Jag håller för tillfället på att knåpa ihop en marknadsplan vilket inte är så lätt :wink: men har kommit iaf en bit på väg. Dessvärre måste jag ha en lokal för jag kan inte driva mitt företag från hemmet. Lite frågor :roll: : Är det någon som vet vart man kan söka billiga lokaler och även vart man kan få tag i pengar till uppstarten av företaget? Vad är det för skillnad av enskild firma och handelsbolag. Jag har ett arbete så jag kommer att starta upp det här på sidan vid, vilken typ av bolag är bäst att välja?
758
1
Enskild firma har du om du är ensam om företaget. [br]Handelsbolag har du om du starta med en eller flera kompisar. [br] [br]Du hittar massor av bra information här på forumet och ditten och datten [br]och sedan så finns bibblan. en bra början :)
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.