Webbaserad resebyrå

0
Hej!

Jag går i tankar om att starta en webbaserad resebyrå, behöver tips om var man kan få tips/råd/kontakter.. finns det någon här som går i liknande tankar eller redan jobbar inom branschen?
2
Hej Nina, Idén är bra om du har intressanta resor att erbjuda. Du behöver absolut inte ha fysisk butik men det räcker inte med websida. För att komma igång måste du marknadsföra din sida. Du behöver vara medveten om att du kommer att investera både massor av din tid och pengar innan du kan sälja din första resa. Frågan är också om du vill sälja egna eller andras resor? Är du en researrangör behöver du sätta in en stor summa pengar till Kammarkollegiet för resegarantier. Detta är ett krav och gör du inte det får du inte tillstånd att sälja några resor. Säljer du andras resor kan du klara dig utan resegarantier under en förutsättning att de du samarbetar med har ställd några resegarantier. Jag har själv startat ett reseföretag och är researrangör, det tog mig ett år att förbereda allt och nu är websidan nästan klar men nu väntar det investering i pengar och tid i marknadsföring. Det är inte lätt att få kunder när man inte är känd och det är nästan omöjligt att försörja sig på det på heltid året rund om man inte säljer gruppresor. Du får först göra en lönsamhetsanalys. Vad tror du att du kan tjäna på varje kund och hur många kunder om året behöver du sälja till för att kunna försörja dig på det?
https://www.polenspa-halsoresor.se/
12
4
[i]Hejsan Nina![/i] Resebyråer börjar verkligen bli populärt såhär dags och det är jätte roligt att du också vill hänga på där. Jag skulle tipsa om att lägga tid på att synas och höras, alltså marknadsföring. Men just [b]sökmotoroptimering[/b] och därefter annonser på sociala medier. Först och främst sökmotoroptimeringen så att när en kund söker efter dina tjänster, så syns du och kan då bli ett naturligt val för kunden. Därefter[b] annonser på sociala medier[/b] för att skapa ett varumärke samt skapa intresse för kunder som är kanske inte självmant hade sökt efter en resebyrå men blir intresserade av ett nytt äventyr. [i]Hoppas det hjälper, hör av dig annars! [/i]
7
Inte för att låta negativ men det är tuff konkurrens där ute, så har du inget "unikt" att komma med så kommer du att få det svårt att slå dig fram. Mitt förslag är att hitta en speciell nish.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.