Starta företag som nybörjare

1
Jag är 18, tar snart studenten och är väldigt osäker på vad jag skulle vilja göra i framtiden. Idag fick jag dock en idé - att starta ett företag, en butik med kläder, smycken och annat, en lite allt-i-allo-butik med roliga attiraljer. Jag gör själv egna smycken och skulle då dessutom sälja mitt eget märke.

Det jag undrar är hur man ska gå tillväga? Jag har hört att man kan skapa en affärsidé och visa upp den för en bank, gillar de din idé så får man lov att låna pengar. Men vilka papper ska man skriva på? Vilka vägar är bra att ta?
822
48
Hej! [br] [br]Mycket handlar till en början om att kolla upp, läsa på osv. [br] [br]Kontakta arbetsförmedlingen, de håller i starta eget kurser och kan säkert hjälpa dig. Kanske kan du går en sådan direkt efter skolan. [br] [br]Här har du en broschyr som är mycket bra! 6 myndigheter har samlat den viktigaste informationen som man behöver veta innan. http://www.nutek.se/content/1/c4/10/37/startaforetag.pdf [br] [br]Lycka till! [br] [br]Mvh Patrik [br] [br]Ps. Berätta gärna hur det framskrider! :)
7
Hej [br] [br]Jag har ett bolag i Thailand som bland annat exporterar smycken och klockor. Blir det något av din butiksplan så är du välkommen att höra av dig för hjälp med köp av dessa varor från utlandet.
24
Ta kontakt med nyföretagarcenturm om de finns på din ort. De kan hjälpa dig med att skapa en affärsplan, mentor program och inte minst presentera dig för andra som tänker starta eget. [br] [br]En ide kan vara att ta något litet sälj jobb under tiden du planerar din butik så du har lite erfarenhet av försäljning när du börjar. Grunden till att kunna leva som företagare är ju ändå att kunna sälja sina varor/tjänster. [br] [br]Mvh Niklas
arknadsföring handlar inte om att sälja, det handlar om att få kunderna att vilja köpa.
www.nemarknadsforing.se
51