Hur kan jag samla in info om kostnad/pris - kläder?

10
2
Hej!

Jag undrar hur det går till, att samla in info om priser och kostnader när det gäller jeans, t-shrits, skor, m.fl...  hur skaffar jag dessa info?

Jag skulle skriva ner finanseringsplan på utförligare sätt, så för att ansöka ALMI och de andra. Så blir det mer realistiskt.
Det är svårt hur jag skulle veta om dom mer exakta kostnader o pris etc.. Speciellt från återförsäljare och grossister. Jag har inga kontakter samt oerfarenhet när det gäller just finanseringsdel för att få kostnadsuppgifter. T.ex. 50st 32" jeans, 70st 33", 70st 34" jeans etc... o t-shrits S 15 st, M 20st, L 30st, XL 30st etc...

Jag vill starta webbutik för kläder som är avsett  (mesta delen) för killar. 

Gärna berätta för mig om du som startar webbutik med modeinriktningen o då när det gällde finansiering.

Även för de andra mindre eller mer råd  ;)

Tack tack för tips o råd!
/Anders M.  🙂
Starta upp en webb-klädbutik för killar...
Kvar:
affärsplan, finansieringsplan och de andra små.
185
Jag tycker att du ska höra dig för med olika grossister direkt. Berätta om verksamheten du tänker starta och be om någon produktkatalog/prislista på deras varor. Eftersom du blir en ny potentiell kund för dem lär de ju vilja vara tillmötesgående och ge dig den information du söker. Ingen annanstans än hos grossisterna kan du ju faktiskt få de verkliga priserna! Innan du väl sätter igång kommer du ju ändå att behöva höra dig för bland olika grossister och se vad de har för priser, utbud och kvalitet så att du får ihop ett bra utbud i din egen shop. Så du lär knappast förlora på att göra det jobbet redan nu! :)
Jessica Jäger Sångerska och kulturproducent http://www.jessicajager.se
10
2
Hej, cantaton![br][br]tack för tips![br][br]Intressant. Det låter så bra, för man kan kontakta med dom direkt.  Det blir så spännande. Tursamt att är det måndagen idag!  :bravo [br]Jag ringer till några grossister om jag fått nåt bra.
Starta upp en webb-klädbutik för killar...
Kvar:
affärsplan, finansieringsplan och de andra små.
118
1
http://manolo.se/2007/06/02/i-huvudet-pa-en-inkopare/ Ger dig också ett alternativ. Hur som helst - nyttig läsning.
Jobbar på att förverkliga drömmar.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.