Konsult

13
Hej,

Jag skulle behöva hjälp att utveckla en fungerande affärsplan här för mig som konsult. Startade min egna firma i 2009 men har endast lyckats köra igång med ett uppdrag mot slutet av 2010. Själv känner jag att det måste vara något som jag inte riktigt gör helt rätt här.

Det som jag vill kunna göra är att jobba på heltid hemmifrån. Jag vill inte ha några anställda, men jag vill ändå ha en plan som låter mig att bygga upp en affärsverksamhet. Själv vill jag helst ägna mig åt att helt enkelt skriva. Men jag har inte kunnat komma på något bra sätt att tjäna pengar på det än.

Det känns som att även om man jobbar som konsult och tar betalt per timme så är man fortfarande fast och inte har några som helst tillväxtmöjligheter. Så det vill jag helst undvika, men jag har gjort det ändå ett tag endast för att kunna betala hyran.

Skulle helst vilja jobba med att utveckla webbbaserade system. Så min tanke är att söka några fler uppdrag nu medans jag skriver ihop något eget system och lanserar den. Min största problem är att jag vet inte hur jag ska approacha företagen för att få uppdrag som jag kan göra hemma.

Jag skulle i princip kunna jobba som telefon säljare för någon produkt så länge jag får göra det hemifrån. Men helst i så fall någon form av utveckling..

Hur ska jag gå tillväga här?

Målet är som sagt att jag får jobba hemifrån.. i princip med vad som helst som framförallt betalar hyran just nu.
Få en webbplats med drift, utveckling och ebutik med flera betalningslösningar. Börja sälja dina saker online - det lönar sig. Skicka mig PM för offert.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.