Hur gör jag?

23
Hur gör jag en affärsplan när jag funderar på att starta en enskild firma som jag inte räknar med att leva av utan bara ha vid sidan av mitt ordinarie arbete som ett intresse men ändå räknar med att göra mindre vinst. Det handlar om försäljning bla via e-butik? Jag kommer inte heller att göra några större investeringar det lilla jag satsar har jag redan sparat ihop. De stora planerna jag kan läsa om överallt verkar inte alls passa mig var hittar man information för den lilla lilla verksamheten?
125
1
Har du kikat på denna sida? http://www.privataaffarer.se/foretag/affarsplan.asp [br] [br]Där laddade jag ned en affärsplan (trots att jag inte kommer starta eget än på ett tag :mrgreen: ) [br] [br]Det kan ju vara värt att titta på. :)
640
5
[quote="tili"]Hur gör jag en affärsplan när jag funderar på att starta en enskild firma som jag inte räknar med att leva av utan bara ha vid sidan av mitt ordinarie arbete som ett intresse men ändå räknar med att göra mindre vinst. Det handlar om försäljning bla via e-butik? Jag kommer inte heller att göra några större investeringar det lilla jag satsar har jag redan sparat ihop. De stora planerna jag kan läsa om överallt verkar inte alls passa mig var hittar man information för den lilla lilla verksamheten?[/quote] [br] [br]Hej! [br] [br] [br]Oavsett om du ska starta en mindre verksamhet bör du följa samma principer som ett stort företag gör. Den enda du lurar om du "fuskar" är dig själv. [br] [br]Inkomster är inkomster och utgifter är utgifter oavsett hur många nollor du har på siffrorna. Vad jag vet, så finns inget steg i en normal affärsplan som du borde hoppa över. [br] [br] [br]MVH [br] [br]R
822
48
Hej! [br] [br]Jag håller med Robaino. Om du ändå ska starta ett företag, varför inte göra det bra, hur små planer du än har? En väl genomarbetad affärsplan kan göra att du tjänar mer pengar på samma tid du investerar. [br] [br]En viktig, om inte den viktigaste biten, är marknadsplanen! Kolla hur dina konkurrenter gör och vad du göra bättre än dem? [br] [br]Lycka till och "fuska" inte! :wink:
2360
37
Det låter som något plågsamt som du ska tjäna lite pengar på. Se istället till av att njuta av de olika bitarna innan själva starten, det är en stor del om du ska trivas med vad du gör. Med mer än 40 år som företagsledare/företagare kan jag inte låta bli att njuta av att skriva ex här och delge en del råd. Likadant gjorde jag på starta eget där det blev närmare 800 innan man bara skrotade den däremot besvarade jag närmare 1000 frågor på [email protected]. Jag har dragit ner på det och ska gå i pension om några månader och då startar jag förmodligen en vilande firma Abi Design. Jag skulle egentligen inte behöva göra det för min hustrus företag Abi Divi går som tåget. Översättning och tolkning mellan svenska och lettiska. samt företaget SIA "Arenander" ett lettiskt AB som sköter kontakter utomlands (Lettland).[br][br]När du skriver till Bolagsverket ta med även andra verksamheter som du gillar.[br][email protected][br]Start av företag och ekonomistyrning
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.