Fungerar mitt företagsnamn?

1
Hej! 🙂

Jag befinner mig i startgroparna av att starta eget. Jag har bland annat jobbat fram saker som affärsplan och budget och hade nu tänkt bestämma mig för ett namn.

Företaget ska erbjuda diverse olika tjänster inom mediabranschen såsom videoproduktion, innehållsproduktion och sociala medier.

Namnet jag har i åtanke är Mist Media. - De baserar delvis på ett namn som har ett personligt värde för mig och skulle också kunna vara en förkortning för ex. "Moving Stories" eller "Meaningful Stories" men det är jag däremot lite tveksam till. Sen har jag valt att ha med "media" för att man tydligt ska förstå vad det är företaget gör.

Vad tycker ni, vad för ni för spontana tankar? 🙂
4
Hej! Tycker att det är en positiv klang som så och det är kort och koncist, kanske lite mystiskt klang med "mist" som i dimma. Bra på ett sätt att lägga till Media, för att förtydliga, jag är personligen lite kritiskt inställd när jag har ett missat samtal från "Bolag Media AB" eftersom det känns som det typen av företag som använder telefonsäljare som inte är på-lästa om vem de ringer upp och bara tänker volymkräng. Men det är min personliga uppfattning:) Men för mig är den grafiska profilen viktig, det avgör mycket hur "seriöst" jag uppfattar ett företag som jag inte vet någonting om. Ett rent typsnitt eller max två (Mist skrivet i Century Gothic Bold och Media skrivet i Century Gothic Regular, typ). Vh William
www.m2finder.com
8
''Mist'' betyder ''skit'' på tyska, bara så du vet. :-[ :vissla
6
Hej Sofie, Mitt tips. SoMedia www.somedia.se SoMedia tänker jag - början av ditt namn plus So= "social media" Media= Din produktion. Lättstavat, rimmar bra och domännamnet .SE finns ledigt i skrivande stund, =) SoMedia är dessutom ett namn som rimmar lätt på tungan oavsett nationalitet. Mvh Kenneth Meijer,
En så kallad blogg | www.kennethmeijer.se

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.