dolda kostnader! får man göra så?

26
hej alla,

jag som webbutiksföretag gick naturligtvis med på postens Pacsoft Online. i deras kom-igång paket med några fraktetiketter fanns det ett erbjudande från ett företag som heter bording som säljer just såna etiketter.

eftersom dem i kom-igång-paketet tog slut så ordrade jag nya med just bordings ordersedel.



där var det bara prat om fraktkostnad, en administrativ kostnad på 25:- om ordervärdet var under 1000:-kr plus naturligtvis moms.



när jag fick fakturan hem så har bording även lagt på en fakturaavgift på 50🙁!) kronor. så rena ordervärdet av 100 etiketter (105🙂 mer än fördubblades före moms!!



jag var s**tsur och skrev en arg mail till dem. men de svarar inte ens... snackar om kund'tjänst'...



nu min fråga: får dem oht göra så? eller kan jag nekar betala dem 50:- för fakturaavgift eftersom de inte skrev om detta tidigare?



tack för alla svar
26
verkligen ingen som vågar svara? :?
507
1
Jag tycker det låter väldigt skumt. Har du kollat om det inte fanns någon liten svart stjärna när du gjorde beställningen? [br] [br]Svarar de inte på mail så ring! Även om det inte är så mycket pengar så är det en principsak!!
Billiga solglasögon - www.trendystuff.se
www.spaweekendhotell.se - Spa portal
187
Jo då! Men jag väntade bara på ett svar från våran jurist. Juristen säger att om det inte framgår någonstans på sidan att priset exkluderar andra kostnader så ska du heller inte behöva betala andra kostnader än de som är satt. [br] [br]Nu när du har fått merkostnader så gör du rätt i att klaga hos företaget. Klokaste sättet att klaga är att göra det på en sansad nivå, lyssnar dom inte så kan man trycka på lite mer i ett nytt brev och nämna stämning. Men jag antar att beloppet inte är värt besväret med en stämning. [br] [br] [br]Hur somhelst lär dom ha förlorat en kund eller?
Frilansande människa
26
tack för svaren :) [br]jag ringde dom nu. de svarade att jag ska räkna bort dom där 50kr och bad mig ange e-post adressen, så skickas fakturan via mail nästa gång. [br]om det nu blir en nästa gång :twisted:
507
1
Kul att det löste sig! [br] [br]Som sagt, även om det inte är några stora pengar så är det en principsak. [br] [br]/Daniel
Billiga solglasögon - www.trendystuff.se
www.spaweekendhotell.se - Spa portal
149
Är det inte någon fakturaavgift överrenskommen innan köp är det bara att låt bli att betala den.
2360
37
Redan på 60-talet använde jag mig av utbetalningsavgift på samma belopp som faktureringsbeloppet var. Det har alltid fungerat och leverantören får sig en tankeställare.[br][email protected][br]Start av företag och ekonomistyrning
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.