Försäkring IT-Konsult

11
En kund vill ha:
FÖRSÄKRINGSBREV Á PERSONAL/EGENDOM
inför mitt konsultuppdrag.
Vad är det för typ av försäkring?
456
1
Möjligen en ansvarsförsäkring för eventuella skador som du orsakar i din tjänst hos kund.
720
Det är ansvarsförsäkringen de vill se. Har du inte rean tecknat någon så passa på att kolla vilket belopp kunden kräver att försäkringen är på. Jag har varit med om att företag begärt ansvarsförsäkringar på minst 10 miljoner av konsulten och då fick han gå via annat försäkringsbolag än de vanliga som inte tecknae på det beloppet.
46
[quote author=Redkon link=topic=2962.msg12906#msg12906 date=1192128472][br]Det är ansvarsförsäkringen de vill se. Har du inte rean tecknat någon så passa på att kolla vilket belopp kunden kräver att försäkringen är på. Jag har varit med om att företag begärt ansvarsförsäkringar på minst 10 miljoner av konsulten och då fick han gå via annat försäkringsbolag än de vanliga som inte tecknae på det beloppet.[br][/quote][br]Bl a IF har en särskild ansvarsförsäkring för datakonsulter.[br]Tänk på att den vanliga företagsförsäkringen inte täcker detta.[br][br]/ TT[br]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.