har alla här en egen webbshop?

48
verkar som att nästan alla som är på olika sorters företagsforum är just personer som använder sig av olika webbshoppar? / designa hemsidor..., är det verkligen så lönsamt som det verkar? =S
12
Nu hänge jag inte med. Menar du folk som [b]kodar[/b] webshoppar eller folk som [b]driver[/b] webshoppar?
187
Den som driver en eller flera webbsidor sitter ju oftast uppkopplad hela dagarna, därav det stora antalet forum deltagare med webbshoppar. Om det är lönsamt eller inte beror ju på vad man sysslar med, eller om man har förstått det här med marknadsföring på nätet. Jag misstänker att många inte ens har f-skatt därmed…………jaja! kort och gott, svarta affärer. Också finns det ju lysande exempel på nätentreprenörs anda typ textilhimelen, flotec. mm. mm. [br] [br]Men jag tror personligen att man bör ha en sida som komplement till sin befintliga affärsverksamhet. Men jag tror inte att man kan bedriva kodning samtidigt, båda är allt för tidskrävande. [br] [br]Edit: jag har ingen sida, jag hade men den gick i graven på grund av okunskap i marknadsföring, men i dag är jag betydligt bättre i ämnet (skryt) 8)
Frilansande människa
232
Precis som Ben skriver så är ju "e-handlare" mer datavana och inernetvana än övriga. Därav det stora antalet medlemmar.. [br] [br]Själv hade jag två butiker jag både drev och kodade, men numera är det bara en som är aktiv. Har ett annat projekt på g som kommer ta den mesta tiden... i och för sig är även denna verksamhet baserad på internet ;)
M-Daniel Johansson
507
1
[quote="Gotte"]verkar som att nästan alla som är på olika sorters företagsforum är just personer som använder sig av olika webbshoppar? / designa hemsidor..., är det verkligen så lönsamt som det verkar? =S[/quote] [br] [br]Vad sysslar du själv med gotte?
Billiga solglasögon - www.trendystuff.se
www.spaweekendhotell.se - Spa portal
48
ja själv säljer jag skogsvårdstjänster åt större skogsbolag samt åt privata skogsägare, kunde aldrig ana att det skulle gå så bra som det gör i dagsläget, startade företaget i våras och under junimånad så hade man iaf 10 anställda, men eftersom det är svårt att jobba med skogsvård under vintern så har man ju lite funderingar på att starta upp någon sorts webbshop men inriktning på jakt & fiske på sidan av...
507
1
Det låter spännande! Vad hade du tänkt inrikta dig emot?
Billiga solglasögon - www.trendystuff.se
www.spaweekendhotell.se - Spa portal
48
kommer ju fortsätta att ha skogsvård som prio nr 1. eftersom det känns betyldigt säkrare än att hålla på med att sälja varor... [br] [br]men att sälja t ex fiskegrejer och jaktkläder kan ju ge ett lite tillskott i kassan, har dock inte tagit kontakt med några grossister än för att se om det ens är lönt att starta upp någon sorts webbshop. ett problem i dagsläget utan att ens kontaktat grossiterna är att man säkerligen behöver köpa in stora mängder med kläder och fiskegrejer för att det ska löna sig och vill ju inte ta för stora risker heller....

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.