Den fantastiske Fredrik Härén

758
Jag har flera gånger lyssnat på hans föredrag på kunskapens dag och har ni ännu inte lyssnat så finns länken här.
http://www.foretagande.se/index.php?option=com_myblog&show=fredrik-haren-pa-kunskapens-dag&Itemid=10091

Jag tycker att det som han förmedlar är mycket tänkvärt på många sätt, men också väldigt diskutabelt i många avseenden.
Man rycker lätt med i hans tänkande och jag applåderade med båda händerna när jag hade sett föredraget för första gången.
Sedan kom dom sura uppstötningarna :o

Kina är idag en av dom få kvarvarande diktaturerna i världen. Oliktänkande spärras in eller avrättas på löpande band, mötesfriheten är förbjuden och demonstrationer möts med stridsvagnar. Internettrafiken är även den starkt censurerad av KP.
Men helt plötsligt så har det blivit okey att framhålla detta land som ett av världens
bästa länder att bo i :blink, utan att han få någon som helst kritik för detta.

Varför bygger vi inga höga hus i Europa? Beror det på att våra drömmar är borta eller
beror det på andra faktorer? (Jag tror jag vet svaret :mrgreen🙂
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
822
29
[quote author=Sinnenas Teater link=topic=3053.msg13480#msg13480 date=1193346801][br][br]Varför bygger vi inga höga hus i Europa? Beror det på att våra drömmar är borta eller[br]beror det på andra faktorer? (Jag tror jag vet svaret :mrgreen:)[br][br][/quote][br][br]Jag är nyfiken på vilka faktorer du tror det handlar om!  :)[br][br]Jag tror det kan stämma rätt bra då vi verka tro att vi är bäst här i väst. Ett företag som är "mätt" och ser sig som oslagbart blir snabbt omkört.[br]Kanske är de det som händer med Sverige och flera andra länder likt vårt.[br][br]Jag tror att vi får skärpa oss annars blir det busslaster till Polen för svampplockning inom 20 år  :mrgreen:
205
1
Givetvis går han till ytterligheter, men det är ju viktigt för en sådan agitator som försöker "väcka" folk. Se på Al Gores film om planeten och miljön ex. Han har blivit kritiserad för överdrifter av forskarna, men accepteras i stor grad ändå för att den väcker uppmärksamhet kring ämnet i sig, vilket är viktigt. [br][br]Dock finns risken att han har tillräckligt rätt för att vi ska behöva oroa oss här i väst. Speciellt teknikstudenter...[br][br]Jag fick speciellt en tankeställare vid jämförelsen med medias uppföljning av valet i Indien som hölls nyligen kontra valet i USA, dit det är 1,5 år kvar.
2360
31
Det Al Gore vill göra har en baksida också men att han tar miljön på stort allvar och folk lyssnar och så blir det dialog. Något det inte pratas så mycket om är all strålning och alla master som sätts upp och elskänsliga som måste fly vidare och vidare i Sverige. Vi är några stycken som uppmärksammat detta men forskare från hela värden som är oberoende från penningindustin har påtalat detta. Miljömagasinet, politiskt obunden har en sanning som inte kommer fram så ofta, sedan får väl var och en bedömma saningshalter av det som står där.[br]PS några stycken i detta sammanhang kanske är några millioner eller mer?
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
6
Han har mycket vettigt att säga och visst är det så att han trycker på lite extra men det är som sagt något som får folk att öppna ögonen. Jag fick rapport från Kunskapsdagen direkt efter då min mor var där och hon var mäkta imponerad av de intryck hon fått under hans föredrag.
[URL=http://www.bard.nu]Entreprenör[/URL] | Min resa till frihet
[URL=http://www.andreasbard.se]Personlig utveckling[/URL] | Motiverande artiklar

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.