Offentliga upphandlingar

640
5
Hej!

Jag undrar om någon har provat någon av alla dessa tjänster som hjälper till med att hålla koll på offentliga upphandlingar. kan ni rekommendera något företag, eller finns det något bra sätt att hålla koll på detta själv?

MVH

R
450
De flesta erbjuder 1 månad gratis. Som provperiod då kan du se vad de erbjuder.[br]Jag jobbade en hel del med upphandlingar tidigare och jag lyckades hitta de flesta utan att betala något. Alla kommuner har aktuella upphandlingar på sin hemsida, även en hel del statliga/kommunala bolag. [br]Om du finner något intressant så beställ förra upphandlingen fort som attans. Offentlig handling när den är klar. [br]Jag skulle hjälpa en markentreprenör med en upphandling för 4 år sedan. Skötsel och fix på x antal gårdar med lägenheter. Ganska utspridda och mycket stora områden. Järfälla hem tror jag det var åt. [br]Han ville verkligen ha området och vi åkte runt och räknade på allt från gräsklippning, snöröjning, rensning, rep.asfalt, fix med skyltar, osv allt som behöver göras i ett område. [br][br]Vår årskostnad blev 2,9 miljoner + moms + avropstjänster. [br][br]Vi fick tillslut förra upphandlingen på området som ej var ändrat i arbetsuppgifter och storlek. [br]Om jag minns rätt fick förra "vinnaren"  1,1 miljoner + moms + avrop.[br][br]Och hur de skulle klarat de utan slarv har jag inte en aning om. Priset är avgörande oftast.[br][br]X antal timmar i papperskorgen.
1
[br]Hej,[br][br]Ville bara tipsa er om Svensk Affärsförmedling, där kan ni söka helt fritt i databasen[br]efter aktuella upphandlingar för bara 149kr i månaden. (1788kr för ett (1) år.)[br]Vill man sedan koppla på epostnotifikationer & bevakning kan man enkelt uppgradera till fulltjänsten Contracts and Tenders (3000kr per år) för bara 1212kr.[br][br][br]Mervärden och gratistjänster/gratisprodukter kan ni tanka ner och ta del av på hemsidan.[br]Läs mer & ev beställning på www.svenskaffarsformedling.se[br][br]Hälsningar, [br]Martin Larsson
76
1
Jag har just nu Opic som är ett fungerande system tycker jag om än dyrt. Varje dag får jag ett mail med dagens upphandlingar, jag får också reda på vilka som blivit rättsfall etc. [br][br]Jag kommer inte fortsätta med dem när den här perioden har gått ut ändå för det kostar för mycket och jag har insett att så ofta skriver jag ju inte anbud heller... Det jag tänkt göra är att ringa och efterfråga en del anbud i efterhand för att följa upp och se priser med mera.  ;)[br][br]Du får gärna ställa frågor om du vill veta mer om det.
~ Gör det svåra enklare ~
Med rätt stöd i HR blir personalarbetet både lättare, effektivare och ger bättre resultat.
www.personaleffekt.se
2360
37
Även om man får rikligt med information om nya uppdrag så blir det en stresssituation som sedan mynnar ut i intet. En företagare som jag hjälpte att få ordning på ekonomin så han inte gick i KK var enkelt. Istället för att ta nära order stirrade han sig blind på alla stora anbud  som trillade ner genom en beställningstjänst. Det första var att ta bort den kostnaden. Det var bara att beta av de olika bitarna. Så här ca 15 år senare är han en hamonisk företagare med mera insikt.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
5
Alldeles nyligen släppte vi på AllaUpphandlingar.se den allra första jämförelsen som visar vilka annonstjänster som företagarna bör välja för att hitta och bevaka upphandlingar: http://allaupphandlingar.se/. Hoppas att den kan vara till hjälp!
AllaUpphandlingar.se är det bästa stället att börja på om du ska komma igång med offentlig upphandling. Vi hjälper dig att hitta aktuella upphandlingar.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.