Vill leta upp alla företag som använder en viss produkt, men hur ?

96
Hej,

Vill först säga tack för en riktigt bra forum med många kompententa individer. Det finns mkt att läsa!

Till min fråga undrar jag kort och gott hur man får reda på hur man ska gå till väga om man vill leta upp alla företag (i sverige främst men även hela skandinavien) som oftast använder sig av en viss produkt samt vilka  distribitörer det finns i landet?

Tack på förhand!
www.trcore.com-Importera från Kina+ 3D Skrivare leverantör
223
Hej Delicious, och grattis till första inlägget![br][br]För att låta en gammal bilmogul belysa komplexiteten i din frågeställning:[br][br][quote=Henry Ford]"Jag vet att hälften av vår reklam är bortkastad. Jag vet bara inte vilken hälft."[/quote][br][br]"Hur når jag målgruppen?" är en grundstomme i din affärsplan - tusen och åter tusen produkter har fallit just för att man inte hittar kanaler till slutkunden (och det är det mest frustrerande som finns). Det finns inga generella svar, utöver att köpa upp produktens distributör och kopiera deras kundregister. I en del företag utgör kundregistret den bäst bevarade affärshemligheten, och anledningen som gör att man kan sälja företaget för långt över dess nominella värde.[br][br]Uppköp brukar emellertid inte finnas på agendan, och då gäller det att tänka till. Om du inte har hittat ett svar själv så finns det antagligen inget uppenbart dito - du blir så illa tvungen att berätta vad det är för produkt om vi ska kunna hjälpa dig...
96
Ok så detta är med andra ord en gråzon...[br][br]Njea, produkten jag syftar på vill jag inte direkt prata om men om man tex vill sälja något udda som tex förvaringsskäp till industrier?[br][br]BTW tack för all svar!
www.trcore.com-Importera från Kina+ 3D Skrivare leverantör

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.