vad tror ni om den här hemsidan?

8
http://www.girlishproductions.com/
ww.bokupplevelse.se
88
Jag är lite tveksam till att det är ett krav på att ha flash installerat för att besöka den. Men era spel var kul! (Memory var lite buggigt om man var för snabb)
ww.kurslitteratur.se
www.digiart.se
3
Jag börjar med att säga att sidan i sig ser relativt bra ut, men jag ska inte ta vad som är bra, antar att du vill göra den bättre (då vi alltid strävar efter det). Det första som jag la märke till var den vita texten på menyn som är nästan osynlig, men jag tänkte ok jag ser den om jag konsentrerar mig så jag fortsätter kolla runt. Sen såg jag att det var ett krav att man har Flash Player instalerat, då tänkta jag ge upp men kom på att jag HAR ju Flash Player, så jag fortsätter kolla runt o försöker lista ut vad ni erbjuder. Efter att ha klickat på ett par nästan osynliga länkar och läst lite här o var fatta jag fortfarande inte vad ni hade för tjänst/produkt. Då gav jag upp o stängde ner W.-läsaren. [br] [br] [br]Ta inte illa upp nu, jag försöker bara hjälpa till
14
Sidan har ett par brister: [br]1. Vart har jag kommit? Vad kan man göra här? [br]Förstasidan säger inget om vart man kommit någon stans eller vad man kan göra på sidan. Detta är en stor miss, en webbsida måste alltid ge svar på dessa frågor, användaren skall inte behöva undra eller leta för att hitta dessa svar. Om en person kommer till en webbsida och inte vet var han kommit eller inte vet vad man kan göra på sidan kommer han oftast att lämna sidan väldigt fort. [br] [br]2. Ni har gjort sidan i Flash [br]Flash är jättebra och kan användas till massor, men man skall endast använda de för saker som är lämpliga att göra i flash. Eran "barnsida"/spel är ett perfekt exempel på något som passar utmärkt att göras i Flash. [br] [br]Er vanliga sida därmot innehåller inget som borde vara gjort i flash, inga animeringar, inga effekter eller något annat som Flash hade behövds till. [br] [br]Dessutom genom att endast använda flash så kommer er sida att få stora problem att komma bra till på sökmotorerna. [br] [br]3. Domänamnet, tänk på att det är ett rätt svårt namn ni valt, chansen är stor att många stavar fel när de letar efter er sida och därmed kanske inte hittar till den.
3
Håller med tidigare talare att man inte riktigt vet vad sidan handlar om. [br] [br]Sen såg jag att ni inte kommer få så bra placeringar på de olika sökmotorerna då det knappt finns någon information att hämta från sidan. [br] [br]"ett allternativ till vaför det är mindra bra med flash på sidan, sökmotorerna ser bara en bild och inte texten som finns" [br] [br]För jag misstänker att eran idé bygger på att ni får trafik "besökare" till hemsidan. [br] [br]Skulle vara kul om ni ville berätta mer om sidan och ändamålet med den.
ro Choice AB
www.prochoice.se
7
Ärligt talat tyckte jag inte om hemsidan.. Känns som om den behöver bearbetas rejält. Se över saker som typsnitt och färg- och mediaval. Som tidigare har påpekats så finns ingen anledning att göra sidan i Flash - det exkluderar bara. Layouten i sig skulle bli snabbare att ladda och lättare att modifiera i XHTML. Färgvalet, visst, jag fattar att det är GIRLISH Productions, men det är seriöst irriterande låg kontrast i t.ex menyn. Ni har varit konsekventa i ert val av typsnitt (och det är ju bra) men typsnittet i sig är inte vidare lämpat för webb-bruk. [br] [br]Som helhet betraktad så känns designen diffus och lite.. otydlig. Jag skulle vilja se lite mer form och kanske att ni bryter stelheten istället för att bara köra med fyrkantiga rutor med text och så rundade hörn. Ni gör ju skitsöta animationer, så varför inte göra nåt sånt till er hemsida?
ou're a warrior fighting for your soul
Taken from the world above and brought down the world below

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.