Någon som vet om man kan starta eget företag när man...

2
Hej allihop... 

Jag har lite funderingar på att starta eget o behöver lite hjälp.  :-[

Någon som vet om man kan starta eget företag när man har sjukersättning (sjukpension) enl. de "gamla" reglerna?

Om det går vilket bolag är i så fall bäst att starta?

(Kan tillägga att jag inte tänkt ta ut någon lön utan låta allt vara kvar i företaget och/eller till löner av ev. anställd. )
758
1
Du bör prata med försäkringskassan - dom vet..vad som gäller.
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
2
Jo jag ska göra det men tänkte om någon här visste...[br]Tack iaf :-)
1165
Det är nog bara försäkringskassan som kan svara på det, om ens dem. Det har en tendens att hela tiden komma nya regler, nya tolkningar av regler och förändringar som gör det svårt att sia om vad som gäller. [br][br]Jag tycker det är tråkigt att det skall vara på det sättet, för det uppmuntrar sannerligen inte människor som vill ta tag i sitt liv och kanske försöka komma tillbaka. Jag är själv gift med en kvinna som gick på sjukbidrag i tio år, från det att hon blev myndig och framåt, men som sedan började plugga, läste in en fil. kand + 70 extra poäng av bara farten, och idag jobbar och står i som alla andra. Den envisheten som krävdes för det går över mitt förstånd hur man kan orka ta fram den.[br][br]Om du känner någon på Försäkringskassan som inte är en paragrafryttare av guds nåde kanske ni kan äta lunch en dag och du lägger fram det hela och hör vad vederbörande tror om saken.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.