BetterGlobe - någon som känner till dem?

193
Hej, jag fick ett erbjudande av en företagare att vara med att gå med i BetterGlobe och betala för trädplantering. Man kan vara antingen "donator" eller "ambassador". Men jag hittar ingen annan information om det förutom på organisationens egen hemsida http://www.betterglobe.com/.

Är det någon som har erfarenhet av denna organisation? Är det så bra som del låter?
1616
4
Ingen koll på den här verksamheten, verkar vara norskt. En klar tydlig bild som framstår via sökning på google är att det tydligt är en aktiv MLM verksamhet. Där kan du finna om du söker på "BetterGlobe" ca 10.100 träffar att söka dig fram till olika omdömen och erfarenheter men räkna nog med att en stor del även är reklam då de verkar ha en aggressiv marknadsföring.[br][br]Någonting säger mig att 10.100 träffar är lite lågt i ett sådant här sammanhang.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!
1165
Om man känner för att göra lite nytta så finns det ju en hel del välkända organisationer att välja mellan, med bevisad verksamhet och granskade räkenskaper.
1616
4
Men självklart ska man inte frånbise att det finns nya ideologiska idéer som kan vara värda att investera i. Annars skulle man inte få nya organisationer som kan peka på bevisad och dokumenterad verksamhet samt räkenskaper.[br][br]Det är antingen ett ideologiskt chanstagande eller en kvalitetssäker investering.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.