Jag kan inte vara den ende (PEP TRÅDEN!)

82
1
We needs it! Det går inte att slå på en kanal, läsa en tidning eller gå in på nån media.se utan att det står CHOCKBESKED! 1000 VARSLADE! BNP NER  1,5 miljarder% på 2 månader!

Ärligt talat. En del startar sina företag på en dag och en del kämpar längre och behöver bra med tryck för att få upp en stark idé. Jag tillhör den senare kategorin. Jag söker pengar och det är inte omöjligt men sjukt sjukt tufft!

Jag tror inte jag är ensam. Men jag tror att människor i gemen kanske inte riktigt vill blotta hur jävla jobbigt det kan kännas efter en dag och att man är nära till gråten ibland.

En av Svergies starka entreprenörer som jag känner sa till mig och min kollega att det är de som känner att de vill ge upp men ändå fortsätter gång efter gång som blir de riktigt lyckade. Jag är en av dem som vill ge upp men ändå fortsätter för att jag TROR! Sen får vi se om jag lyckas men min tjänst har stort bifall i samhället - jag behöver bara stort kapital för att realisera det.

Så kan vi inte få ha en pepptråd här. För oss som känner att NU FÅR DET FAN VA NOG MED KRIS! Och så är det inte det... och då kan vi prata om det här? Är det fel? Svagt? Omänskligt? Jag skulle behöva det efter gårdagens 250 000 arbetslösa om ett år och dagens Borg tror att det går mer åt helvete än du anar och G20 mötet kommer kolapsa enligt den där nobelpristagaren i ekonomi som bara: "Allt är värre än ni trodde. Världen kommergå under!" Sick of it! Peppa mig!!!
Niklas Gerholm
82
1
Helt sjukt. Jag ÄR den enda!  ;D
Niklas Gerholm
3
I Alingsås idag....[br]Elfi drar in tidigare varsel !!![br]Man får vara glad för det lilla.....[br][br][br][br]Helt sjukt. Jag ÄR den enda!  ;D[br][/quote]
338
25
Visst är allt skit ibland  :([br][br]Men brukar det inte alltid ordna sig på något märkligt sätt?[br]Och när det är som jävligast brukar jag tänka - "det kan bara gå åt helvete, det är det värsta som kan hända". Det brukar hjälp mig  :P
1616
4
När man säger: Det kan inte bli värre än så här så blir det med stor säkerhet värre. När man nått dit och eftersom motsatser hör ihop vore det då bättre att tänka: Det kan bara bli bättre än så här. Och logiskt kan det bara bli bättre :P[br][br]Motto: Tänk positivt!
Må väl!
2360
37
Jag köper inte lotter, spelar inte på trav eller annat dumt, jag är bara företagare och det är spännande nog. Nu har jag varit hög i över 40 år och vi får se om det blir lika många till, fast man kanske ska trappa ner efter 100-årsdagen :D :D :giggle. Kämpa på det är det som är att vara företagare, krisen gäller kanske inte dig, i alla fall inte mig. Jo kanske lite, Jag får ta igen mig någon timme mer, vilken bonus :bravo :bravo :winner :LOOOL.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
640
5
Hej! [br][br]Ja precis som Lars säger så får man lite extra tid. Det är nu man förbereder sig och "slipar yxan" tills nästa högkonjunktur som ju självklart kommer. Helt fantastiskt att hinna med allt man skulle gjort tidigare. Läsa böcker, städa kontoret, gå på föreläsningar, fila på sin affärsplan mm mm  :nicka[br][br]Man får väl som Mojo skriver -tänka positivt. Trots allt är det väldigt många som har jobb eller sysselsättning men läser man tidningarna så får man intrycket att det finns 3-5 arbetstillfällen i hela Sverige  :giggle [br][br]Lågkonjunktur eller inte så måste vi företagare alltid se möjligheter och inte problem. Det är då man är och blir en vinnare! [br][br]MVH[br][br]R
1165
Jag tänker så här:[br][br]Lågkonjunkturen beror på att det befintliga näringslivet inte förmådde attrahera konsumenterna att konsumera längre. Därför startar jag, och många andra, nya företag med nya affärsidéer och modeller som kommer att attrahera konsumenternas spenderarglädje. Vi, tillsammans med andra duktiga entrepenörer som förmår ändra sin verksamhet, är de som för Sverige och världen ut ur krisen när vi åter får hjulen att rulla.[br][br]Ju bättre man bygger grunden nu i form av effektiva rutiner, och effektivt kapacitetsutnyttjhande, desto bättre betalt för vårt slit får vi när vi lyckats vända på konjunkturen.
1
Det är ett underbart läge för marknadsföring eftersom folk har tid över och dessutom måste fundera över vad som kan göras bättre.[br][br]Ett tips jag fick härom dagen är att Hyundai i Usa erbjuder en "förlora jobbet"- försäkring om man köper bil av dom. Hyundai har Ökat sin försäljning på en marknad som gått ner med 30%![br][br]http://www.hyundaiusa.com/financing/specialoffers/assuranceplus/assuranceplus.aspx[br]
640
5
Hej! [br][br][quote]Lågkonjunkturen beror på att det befintliga näringslivet inte förmådde attrahera konsumenterna att konsumera längre.[/quote][br][br]Precis så är det. En lågkonjunktur är väl bara företagsvärldens svar på evolutionen. De som kan anpassa sig och utvecklas överlever, De andra går under.[br][br]Högkonjunktur är trevligt men med handen på hjärtat är jag ganska glad att detta händer för min egen del.(även om jag lider med andra som har det tufft) Att försöka göra investeringar i en Högkonjunktur och som att slå huvudet i väggen ibland. För ett år sedan ville en webbbyrå ha pengar av mig för att träffas och skriva en offert  :o :nono :OMG. Nu låter det annorlunda när man ringer runt och tar in offerter  :giggle[br][br]Som swetrot skriver kan man nu bygga en stark grund och se till att göra nödvändiga investeringar i sig själv och sitt företag. Då man är tok-redo när det vänder  :nicka. [br]Sitta och oroa sig är det sista man ska spilla tid på. Sitter man inte riktigt illa till ekonomiskt så kanske är dags att även ta tag i alla saker man inte "hunnit med" innan. Umgås med folk, gå och träna, lära sig namnen på sina barn och fru/gubbe igen  ;-) mm mm mm. Man behöver ha lite "socialt kapital" på banken också när det sen vänder  :vissla        [br][br]MVH[br][br]R
2
Finanskrisen är inget naturfenomen som vi måste rätta oss efter utan en händelse som är skapad av oss och våra hjärnor. Jag tycker finanskrisens kurvor visar tydligt hur lika många människor är och tänker.[br][br]Dra nytta av att alla tänker att det är finanskris, se det som en finansmöjlighet istället, det är ju nu pengarna byter ägare!
MVH
Pontus Andersson
____________________________

Hofvet
2360
37
Lite omväxling blev det direkt när jag tog sonen till Farsta Tennis/Stockholm. Helt plötsligt satt jag i styrelsen och kreativiteten har bara börjat för dem via mig. Där fick jag kontakt med en person som marknadsförde nedbrytbar plast (d2W) reg. varumärke, vilket skulle betyda att alla plastpåsar som ligger och skräpar med denna metod skulle försvinna, enl. representanten XI DAM. Om det nu är så är det en mycket bra miljönyhet, och ytterligare en positiv inställning till vad vi i framtiden kommer att behöva. En annan sak som om det inte finns i stor skala är maskodling. Dessa små kryp glufsar i sig komposter som blir till fin mull, men det vet ju alla villaägare. :D :bravo :LOOOL
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
13
Jag tycker att vi vägrar delta i den här s k krisen!  :)[br][br]Och glöm inte bort att förhandlingsläget när det gäller t ex marknadsföring & annonsering är betydligt bättre nu än för några månader sen. Det går att få de flesta att pruta både 100-lappar och 1000-lappar...  :D
2360
37
Ja det stämmer ganska bra, själv har jag inte höjt priset för mina tjänster utan är lika dyr som tidigare.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.