Företagsnamn - finns några knep?

11
Hej alla!



Finns det någon slags "formel" för det här med att komma på ett företagsnamn? Typ att skriva ner alla ord man gillar eller som har med företaget att göra och sedan pussla ihop två ord till ett eller något...?



Har för mig att jag hört någon nämna något liknande.

Någon här som vet?



Eller tips på hur man "ska tänka" om sitt företagsnamn?

Tacksam för svar!
ttp://annelito.just.nu
134
Tänk: [br] [br]- ett som du trivs med och inte skäms för [br]- ett som är lätt att komma ihåg (för dina kunder) [br]- gärna något som relaterar på nått sätt till ditt företag [br]- tänk om du vill ha bokstavskombination eller ett "riktigt" namn [br] [br]Lättast är väl bara att sätta sig ner, och som du skriver, bara skriva ner [br]allt man kommer på. Tror inte det finns några speciella regler eller formler [br]för att skapa sig ett företagsnamn. Det är ju hur du vill presentera företaget [br]som spelar roll, inte några regler eller formler...
/ www.peffen.com // Grafisk formgivning för tryck & webb
11
[quote="peffen"]Tänk: [br] [br]- ett som du trivs med och inte skäms för [br]- ett som är lätt att komma ihåg (för dina kunder) [br]- gärna något som relaterar på nått sätt till ditt företag [br]- tänk om du vill ha bokstavskombination eller ett "riktigt" namn [br] [br]Lättast är väl bara att sätta sig ner, och som du skriver, bara skriva ner [br]allt man kommer på. Tror inte det finns några speciella regler eller formler [br]för att skapa sig ett företagsnamn. Det är ju hur du vill presentera företaget [br]som spelar roll, inte några regler eller formler...[/quote] [br] [br]tack för svaret! ja, tror det är lättast att sätta sig ner och skriva lite. fundera.
ttp://annelito.just.nu
117
[quote="annelito"][quote="peffen"]Tänk: [br] [br]- ett som du trivs med och inte skäms för [br]- ett som är lätt att komma ihåg (för dina kunder) [br]- gärna något som relaterar på nått sätt till ditt företag [br]- tänk om du vill ha bokstavskombination eller ett "riktigt" namn [br] [br]Lättast är väl bara att sätta sig ner, och som du skriver, bara skriva ner [br]allt man kommer på. Tror inte det finns några speciella regler eller formler [br]för att skapa sig ett företagsnamn. Det är ju hur du vill presentera företaget [br]som spelar roll, inte några regler eller formler...[/quote] [br] [br]tack för svaret! ja, tror det är lättast att sätta sig ner och skriva lite. fundera.[/quote] [br] [br]Jag fick faktiskt mitt namn av en anhörig som brukar vara duktig på att komma på sånger, rim och är rätt intresserad av branchen jag arbetar inom (själv hade jag kommit på ett uruselt namn..) - kanske kan vara en idé att bara spontant fråga någon du känner? Sitter man och funderar själv kan man ju lätt snöa in på en och samma grej, så att säga!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.