Arbetslös med en dröm- lite hjälp uppskattas

2
Nu har jag varit arbetslös i en längre tid efter att ha blivit varslad från Volvo, som hobby så har jag alltid varit intresserad av onlinemarknadsföring, onlineprojekt osv osv. För att inte skriva en roman nu så ska jag försöka vara väldigt kortfattad 🙂

Jag vill starta en online katalogtjänst som är nischad inom ett område som jag tycker är intressant, dvs liknande hitta fast nischad. Jag känner att jag har orken att sitta och nöta bakom telefon samt tycker att det är oerhört intressant att jobba med försäljning.

Jag börjar bli oerhört frustrerad av att sitta hemma och känner verkligen att jag vill ta min dröm ett steg längre, det är även viktigt att veta att jag ser detta som ett oerhört seriöst projekt och inget "jag vill göra vad som helst bara jag inte är arbetslös".

Så jag skulle uppskatta all hjälp gällande min ide, tycker ni jag har en chans att lyckas?

Från min "research" så fick jag reda på att de företag som säljer premium platser på olika katalogtjänster säljer varje plats från 3000 sek till 10000+.

Många sådana företag är tvivelaktiga och man kan läsa på många webbsidor att kunderna de känner sig lurade, jag vill inte bedriva det på detta vis. Utan vill verkligen att kunderna ska kunna tjäna på det.

Jag vet att jag inte kommer tjäna mycket med pengar, men frågan är om jag inte kommer tjäna mer än de 8000 SEK som jag lever på just. Om jag sitter och nöter i telefonen varje dag hela månaden?

Tack på förhand!
758
1
När jag hör orden "online katalogtjänst", så drabbas jag av rysningar längs hela ryggraden.[br]Det är möjligt att du kan göra det hela lite roligare.[br]Att vara arbetslös kan knäcka vem som helst och till slut så ser man möjligheterna, även om man nu ska sitta och nöta i telefonen veckans alla dagar, så vill man att det på något sätt ska lösa sig för en.....[br][br]Jag känner dig inte och kan heller inte svara på om du ska kunna lyckas med dina drömmar, personligen så tycker jag att det känns som ett kamikazeprojekt.[br]Ungefär så..
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
1165
Jag fyller gärna på Stefans skepsis. Du anar inte hur många olika kataloger och listningar man blir erbjuden att vara med i som företagare, och hur man avskyr dessa säljare som i desperation över att kanske få EN kund den här veckan ljuger på så det står härliga till i telefonluren.[br][br]Jag tycker du skall släppa den där idéen, och kan väl samtidigt lägga till att telefonabonnemang, personliga nätverkstjänster och odefinierad "företagsservice" inte heller är någon höjdare att försöka sälja till företagare. Det ringer redan alldeles för många sådana, att ingen med sina sinnen i behåll går på det.
2
Tack för era utförliga svar, skulle det vara smartare att samarbeta med en känd webbsida och sälja annonsplatser istället? Är det mer seriöst?
223
Om du absolut inte vill släppa detta tycker jag du ska ringa till någon som driver en sådan hemsida (gå in på t ex + .com eller .nu), hitta telefonnumret och ring dem (eller "den", i regel rör det sig som enmansbolag).[br][br]Säg att du vill lära dig mer om branschen och att du är villig att agera deras annonssäljare i två veckor, med enbart provision som ersättning.[br][br]Alternativt lägg ut en liten blänkare här på forumet.[br][br]Jag vet inte hur många företagare jag stött på som vill tjäna pengar på den heliga graalen: annonsintäkter på nätet. Det räcker inte med att vara smart, flitig och ha en fantastiskt säljande personlighet. Du behöver hinkvis med tur också.[br][br]Skapa värdet först vetja – bygg trafik, och fundera sedan hur du kan kapitalisera på dina besökare.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.