2-3 min extra för en marknadsundersökning?

32
Hej!

Jag är en kille som just nu håller på att göra en
förundersökning för mitt projekt som jag förhoppningsvis
kan starta senare. Eftersom jag ska försöka få in cirka 500
"enkäter" så tänkte jag sträcka mig så långt jag kan.
Därför undrar jag om ni kan undansätta cirka 2-3 min
för att hjälpa mig komma igång. Allt ni behöver göra
är att fylla i min undersökning och skicka tillbaka den till min mail.

Jag behöver all hjälp jag kan få! Även om bara
ett dussin personer gör den så underlättar det för mig.
Men ju fler ju bättre!

Undersökningen finns på denna länk i: pdf/word/pagesformat.
Jag har även själv gjort i pdf format och lagt upp den,
så ni kan kolla för exempel.
Jag är väl medveten om att företagnamnet: "Mytravel" redan finns
men det var min grundtanke och den var tydligen tagen.
Efter undersökningen kommer jag att komma på en ny!
Glömde förresten att nämna det, men min bransch
är Turism och det är frågor om era "resevanor".

Länk: "http://cid-e0606c89235d93a1.skydrive.live.com/browse.aspx/.Public?uc=2"
När ni är klara kan ni skicka den till mig på min mailadress: [email protected]
För dem som är ovana vid "skydrive" så är den första filen pages filen, den andra word, den tredje pdf och den fjärde är mitt exempel.

Tack på förhand!

MVH
//Santos, alla räknas!
Har ni 2-3 min extra? Vänligen gör denna undersökning!
http://cid-e0606c89235d93a1.skydrive.live.com/browse.aspx/.Public
Tack för er medverkan! Skicka svar till [email protected]
2066
2
Har precis mailat dig.[br]Varför inte bara göra ett webbformulär, tror du skulle få fler svar då det upplevs som mindre jobb. För övrigt är din pdf konstig, går inte att skriva flera rader och texten blir minimalt liten (oläsbar) när man skriver mer än några få ord.[br]Har svårt att se hur du ska kunna sammanställa detta och få ut något vettigt av det. Har också svårt att se hur du ska få ihop en resa med tåg och hotell i norra Europa i två veckor för under 10 000 kr, antar att tanken är att det även ska ingå "upplevelser", anpassade efter kunden i detta och inte bara en resa från punkt A till punkt B - det är lättare att boka själv...[br][br]Hoppas du återkommer och presenterar resultatet när det är klart.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
32
Hej Jonathan![br][br]Tack för ditt mail. Japp det ska jag![br]Men grejen är ju som du själv nämnde och [br]som jag skrev i alternativ. Boende: Soffa![br]Det kostar ju inte mkt (200kr avgift tror jag). Tänk dig det[br]med tåg som transportmedel och guidning. Det hamnar lätt under[br]10´000kr. Sen skall jag även försöka skriva kontrakt/samarbeten med[br]motell/hotell världen över för att få mer "mängdrabatt" som kan[br]göra det ännu mindre. [br][br]Sry för pdf:en, det är faktiskt den första jag någonsin har gjort! :p[br]Jag ska lägga till en till ruta för "nej" alternativet så blir det inte så litet.[br]Hur fungerar detta webbformuläret som du nämnde? [br][br]Tack för hjälpen/på förhand![br]Tror du mig nu? [br][br]Edit: med en hel del samarbeten så ska jag få det att funka, tror du på min idé?[br]Glömde även att säga att det finns en tågbiljett som funkar[br]i hela Europa för cirka 400-500kr, gäller fritt resande i en månad[br]i majoritet av alla europeiska länder (dem största med väletablerade internationella spår). Det är lösningen för en billig transport. [br][br]Edit: Har ändrat min pdf fil nu, "nej" svaret har nu 2 rader, en under med![br][br]Mvh[br]//Santos
Har ni 2-3 min extra? Vänligen gör denna undersökning!
http://cid-e0606c89235d93a1.skydrive.live.com/browse.aspx/.Public
Tack för er medverkan! Skicka svar till [email protected]
2066
2
[quote author=Santos link=topic=6813.msg31992#msg31992 date=1268775559][br]som jag skrev i alternativ. Boende: Soffa![br]Det kostar ju inte mkt (200kr avgift tror jag).[br][/quote][br][br]www.couchsurfing.com, helt gratis och dessutom med lokal guide :)[br][br][quote author=Santos][br]Tänk dig det[br]med tåg som transportmedel och guidning. Det hamnar lätt under[br]10´000kr. Sen skall jag även försöka skriva kontrakt/samarbeten med[br]motell/hotell världen över för att få mer "mängdrabatt" som kan[br]göra det ännu mindre. [br][/quote][br][br]Det är inga problem att resa billigt om man vill, och ditt förslag hade flera alternativ, tror bara att med hotell och juste komfort för den så kallade medelklassen att det lätt blir dyrt.[br][br][quote author=Santos][br]Hur fungerar detta webbformuläret som du nämnde? [br][/quote][br][br]Finns hur många som helst, börja här t ex: [url=http://www.google.se/#hl=sv&q=free+online+survey]http://www.google.se/#hl=sv&q=free+online+survey[/url][br][br][quote author=Santos][br]Edit: med en hel del samarbeten så ska jag få det att funka, tror du på min idé?[br][/quote][br][br]Jag tror absolut det går att sälja skräddarsydda resepaket. Personligen skulle jag inte köpa det annat än som ett sällsynt undantag - skulle kunna tänka mig någon annorlunda gruppresa med likasinnade, typ foto i Patagonien eller nåt sånt. Föredrar att resa på mina egna villkor, så gott det nu går.[br][br][quote author=Santos][br]Glömde även att säga att det finns en tågbiljett som funkar[br]i hela Europa för cirka 400-500kr, gäller fritt resande i en månad[br]i majoritet av alla europeiska länder (dem största med väletablerade internationella spår). Det är lösningen för en billig transport.[br][/quote][br][br]Det låter som ett Eurail eller InterRail Pass, det kostar i så fall snarare 6600 för vuxen och 4500 under 25. Ett mycket trevligt sätt att utforska Europa, har själv åkt runt med det.[br][br][br]Lycka till!
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
32
[quote author=Jonathan link=topic=6813.msg31995#msg31995 date=1268779835][br]Det låter som ett Eurail eller InterRail Pass, det kostar i så fall snarare 6600 för vuxen och 4500 under 25. Ett mycket trevligt sätt att utforska Europa, har själv åkt runt med det.[br][/quote][br][br]Haha låter som om jag glömde en 0:a :) haha men jag ska få det att funka, [br]har redan fixat ett sätt att guiderna (personerna) är gratis! [br][br]Edit: jag kollade på "free online surveys" och dem var tydligen mycket svårare att göra än pdf filerna jag redan har. Pdf:en är finare med, utseendemässigt. [br]
Har ni 2-3 min extra? Vänligen gör denna undersökning!
http://cid-e0606c89235d93a1.skydrive.live.com/browse.aspx/.Public
Tack för er medverkan! Skicka svar till [email protected]
21
Svarar gärna om du gör en webbenkät. Vill inte ladda ner saker och krångla.
32
Jag försökte med en webbenkät, men den blev så svår att utforma [br]och dyr med om man ville forma den som adobe acrobat pro 9 t.ex. [br]Gratis sidorna kunde inte göra kryssrutor t.ex. vilket är en stor miss [br]för halva min undersökning. Men om det ändå inte är till för mycket [br]besvär så ber jag er att göra den jag har lagt upp. Jag tog mig stor tid[br]till att göra den i 3 filtyper t.o.m :/
Har ni 2-3 min extra? Vänligen gör denna undersökning!
http://cid-e0606c89235d93a1.skydrive.live.com/browse.aspx/.Public
Tack för er medverkan! Skicka svar till [email protected]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.