Bokföringsprogram

3
Hej,

Ska börja bokföra min enskilda firma och behöver ett bokföringsprogram och har gjort lite efterforskningar och väljer just nu mellan UniBas och eFredo. Någon som har erfarenhet av dessa eller kan rekommendera något annat? Jag vill åt det enklaste och mest lättförståeliga programmet, och gärna billigt.

Tackar!

Vänligast,
Hanna
8
Hejsan![br][br]Det finns en hel uppsjö med bokföringsprogram av olika slag. [br][br]För att kunna ge lite tips är frågan om det rör sig om in-utbetalningar dag / vecka eller om det rör sig om några i månaden?[br][br]Flera företag erbjuder möjligheten att testa deras program i någon månad, så man kan testa fritt. Men min erfarenhet är att de är rätt krångliga om man inte har sinne för ekonomi. Samt beroende på vilken typ av verksamhet. [br][br]Förut när vi påbörjade vår resa så kollade vi igenom på en drös med olika ekonomi program, visst det är inte så dyrt. Men sen fick vi tipset att kolla med något företag som erbjuder hela paketet och sköter detta. [br][br]Det kostar oss några hundra kr per kvartal och vi behöver inte ens tänka på ekonomin utan bara skickar allting till vår ekonom. Massa tid för annat![br][br]Vill du ha tips på företag eller länkar, hör av dig![br][br]Lycka till...
-----------------------------------------------
Med vänliga hälsningar

// Victor

www.javalicious.se
Din kaffebutik online!
3
Det kommer bara röra sig om max 2 fakturor per månad in och kanske max 5 kvitton ut så det är inte alls mycket papper.[br][br]Med "företag som erbjuder hela paketet och sköter detta" - menar du en bokföringsbyrå antar jag?[br][br]Tack!!![br][br]/Hanna
8
Hej![br][br]Ja, det stämmer, menade sådana företag. [br][br]Har sett på olika ställen att det finns företag som erbjuder fullständiga tjänster för ca 400-999 kr / månaden.[br][br]Men kan ej rekommendera om det rör sig om så få betalningar. [br][br]Jag vet tyvärr idag för lite om olika företag som erbjuder bokföringsprogram! [br][br]Lycka till...
-----------------------------------------------
Med vänliga hälsningar

// Victor

www.javalicious.se
Din kaffebutik online!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.