Bosatt i Sverige - Registrera företaget i utlandet?

74
1
Ännu en fråga ploppade upp i huvudet när jag bläddrade runt på detta underbara forum!
Jag kom att tänka på om det är möjligt att starta eller flytta sin verksamhet till utlandet om man är bosatt i Sverige? För att slippa de höga skattekostnaderna som nu är 63% för min del.

Jag driver en webbutik och når därför mina kunder på samma sätt oavsett vart företaget är registrerat, via webben. Jag köper in mina varor från både asien och usa.

Men jag har ingen aning om vad som gäller och hurvida det är möjligt eller ej så jag har använt google för att söka information. Om min tanke ens är möjlig finns det självklart nackdelar/förhinder för annars borde detta vara väldigt vanligt bland svenska företagare antar jag?
632
3
Så länge du bor i Sverige så skattar du i Sverige på din inkomster.[br][br]Att starta motsvarande ett aktiebolag i ett annat land funkar ju dock. Men din egen beskattning ändras inte för det. Då måste du flytta.
2360
37
Lettland/Riga har bra förbindelse med Sverige. Du kommer hem fortare än du startade :giggle :giggle. (ca 45-55 min.) Jag har modeller för att du skulle få mycket mer över i Sverige och än mer om du flyttade dit. Men jag har ju inte hela din bild klar för mig, då kan det ändras.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.