Papper till faktura?

20
Hejsan jag undrar vilket typ av papper man ska använda sig av när man skickar hem fakturera till folk. Det finns massa olika alternativ men ett "vanligt A4" papper kanske inte är det proffsiga känslan som kan ges när man exempel får hem faktura från andra företag. Vad använder ni eller vilken pappers format använder ni?
[center][color=red] | Lista på hur du syns gratis på internet | [/color] [color=#a70707]
Dataservice [/color] - [color=#a70707]Fjärrsupport[/color] - [color=#a70707]Webbyrå[/color] - [color=#a70707]Föreläsningar[/color]
| DataExpressen  |
[/center]
2066
2
Vanligt billigt A4 använder jag, men visst - det finns en hel uppsjö av stiliga papper. Kolla om det finns något (bra) tryckeri i närheten och be att få titta och känna på olika varianter.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
185
Jag använder vanligt A4, kopieringspapper. Men jag har layoutat själva fakturan i samma stil som hemsidan, så den är festlig på annat sätt än i val av papper.
Jessica Jäger Sångerska och kulturproducent http://www.jessicajager.se
1616
4
Det beror sig på vad din avsikt är med fakturan vissa vill ha flertal kopior även på fakturorna. Inte ovanligt är många av dagens fakturor enkla A4. Vissa bokföringsprogram och orderhanteringsprogram brukar erbjuda enkla varianter men som är inbakade i ett mer avancerat databassystem som således kan automatisera flera olika led i processen från beställning till påminnelse över till bokföringsunderlag. [br][br]Men för en liten verksamhet fungerar en enkel faktura i pappersform alldeles utmärkt. Kolla även in de enkla mall-varianter som finns här på Företagande.se som är gratis att ladda ner.[br][br]Mvh[br][br]Magnus Olsson
Må väl!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.