Företags namn och verksamhet

13
har några frågor. jag ger ett ex.

Du döper ditt företag till Svensson Enterprises
Du har en affärs ide där du ska ha en städ service.
Min fråga där är. måste verksamheten ha något med namnet att göra?

Fråga 2

Om ditt företag heter Svensson Enterprises
Du håller på med städ service.
Kan man då också ha en annan verksamhet inom företaget som håller på med bil reparationer?

Alltså två eller fler verksamheter under samma företagsnamn.

MVh
632
3
Du kan syssla med vad du vill och namnet behöver inte kopplas samman på något sätt. [br][br]Du kan blanda flera. Se bara till att få med allt när du registrerar dig.[br]Ett alternativ, om du har aktiebolag, är att använda bifirmor.
13
[quote author=krjh link=topic=7919.msg35991#msg35991 date=1286986470][br]Du kan syssla med vad du vill och namnet behöver inte kopplas samman på något sätt. [br][br]Du kan blanda flera. Se bara till att få med allt när du registrerar dig.[br]Ett alternativ, om du har aktiebolag, är att använda bifirmor.[br][/quote][br][br]Okej tack så mycket.[br]En följd fråga?[br][br]Måste jag få med allt när jag registrerar det?[br]Säg att jag kommer på en grej jag vill göra senare. kan jag inte registrera in det vid ett senare tillfälle på något sett då?[br][br]MVH
632
3
Jo, det går att registrera senare, men det kostar några hundralappar vid ändring.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.