Från Musik Projekt Till Skivbolag

6
Hey!

När jag var 14 år startade jag ett Projekt/Kollektiv/Crew som var en idé som var ganska så förhastad vid det laget. Men jag märkte att när jag hållt på ett tag att jag knöt ganska så många och bra kontakter. Själva projeketer har gått sådär framåt, sakta men säkert men nu börjar det ta sig då medlemmar gått lite in och ut.
Men det jag skulle behöva ha hjälp med är;

1. Vart ska jag börja (Är inte 18 år än) med alla idéer och tankar så jag kan bygga upp tills den dag jag fyllt 18 kan börja jobba med att göra det här till ett bolag direkt?

2. (Gärna musikmänniskor) Vad är det för roller och människor man borde anställa för att få best resultat och vad som verkligen behövs?

Grymt tacksam för svar!
Oskar
Founder Of The YF Collective.
185
Hej Oskar![br][br]Jag är sångerska med eget produktionsbolag sedan 5 år tillbaka och hjälper dig gärna att bolla lite tankar, men även om dina frågor är väldigt konkreta nämner du aldrig vad det är för typ av företag du faktiskt vill starta... Vilka människor du behöver kan ju variera rejält beroende på om du vill starta en musikstudio, ett skivbolag, en arena, ett produktionsbolag, ett förlag... ja, du förstår :) Utifrån din rubrik hade jag kanske gissat att det rörde sig om ett skivbolag, men du får gärna förtydliga![br][br]Jag kan ju inte lista ut vad du gjort hittills heller eftersom du bara kallar det "projekt". Projekt finns inom alla branscher, tror jag :) [br][br]Så berätta lite mer om vad du vill göra, så ska jag berätta vad jag vet och får för tankar.
Jessica Jäger Sångerska och kulturproducent http://www.jessicajager.se
6
Hej Jessica![br]Jätteroligt att du svarar :) [br]Alright, Den dröm och de tankar som jag vill ska bli verklighet är ju att starta först och främst ett Skivbolag/Förlag. Det ska ju innehålla Studios och egna producenter som tillhör bolaget, det är väl min tanke men det är ju inte alltid det blir som man tänkt sig, tyvärr. [br][br]Så man kan väl börja med att säga att det är ett skivbolag med först och främst Sång artister jag vill starta, sen utvecklas det i senare loppet. [br][br]Men även då jag är intresserad av t.ex Film, Foto, Författarskap och all sorts media och det är ju också intressen som kan vara aktuella inom bolaget.[br][br]Med projekt menar jag att det startades som en grupp. Men jag insåg att det v ar inte så jag ville ha det just nu. Men nu har jag ju inget val eftersom jag inte är myndig så måste ju ha det som ett kollektiv men jag vill liksom få lite tips om hur man kan bygga upp idén? [br]För drömmen vore ju att Skivbolaget startar dan efter man slutat studenten, vilket är ett ganska högt mål men varför inte satsa på det? :)[br][br]Tack så mycket för att du svarade Jessica, det uppskattar jag till MAX![br]Hare bäst, och hoppas du fick lite mer insikt i vad jag menar nu! :)[br]Oskar
Founder Of The YF Collective.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.