Hur gå vidare efter kontakt med kund?

22
Hej, jag har skrivit i en tidigare tråd där jag beskrev att jag är helt nybörjare på detta med företagande och allt pappersarbete vid sidan om. Jag har iaf startat en egen firma och jag ska pyssla med företagsmassage. Jag åker ut till företag, ställer upp en bänk och masserar helt enkelt.
Jag har nu kontaktat en kund vi kom överens om att jag skulle skicka en offert. Hur ska jag gå vidare nu? Jag vet på ett ungefär hur jag ska skriva en offert men:
1. Hur går betalningen till, till mitt privata konto?
2. Hur skriver man faktura och vad ska den innehålla?
3. Om betalningen till viss del sker kontant, vad ställer det för krav på mig?
4. Hur bokför man? (stor fråga kanske? men har hört att det är ett krav)
5. Vad mer bör jag tänka på i min första kontakt med kunden och hur betalningen och annat viktigt bör ske?

Tack för svar!

/solkraft
22
Finns det ingen vänlig själ som vill svara?
632
3
Hej, [br][br]Jag föreslår att du tar kontakt med skatteverket eller nyföretagarcentrum i din stad och kollar om de håller någon starta eget-kurs inom den närmsta tiden.[br][br]Dina frågor känns alldeles för stora för att besvara här och det du behöver är lite grundläggande förståelse för vad allt med företagande innebär.[br][br]Läs också så mycket du kan här och på andra sajter av det som redan skrivits.[br][br]www.skatteverket.se[br]www.bolagsverket.se[br]www.verksamt.se[br]www.driva-eget.se[br][br]Här är några exempel.
22
Tack för svar! [br]Ska till Nyföretagarcentrum imorgon faktiskt, tar med mig dessa frågor då!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.