Handla profilkläder? varför inte?

1
Varför handlar inte privat personer Profilkläder? Kvalité och snygg design.
Och varför finns det inte några ( vet inte några butiker i Skåne som säljer Profilkläder) butiker med detta?


Jag har kollat på märken som

Grizzly

Craft ( Hittat butik)

Cutter and buck

barkeley

harvest sportwear

New wave

Har kollat genom deras kataloger, gillar verkligen designerna.
Och jag får säga att det är riktigt snygga kläder och har själv köpt en Nimbus Newtone jacka och jag älskar materialet och stilen på jackan.

Men varför hittar man ej dessa sköna märken i klädbutiker? Eller är det specifika butiker i storstäderna som Göteborg och Stockholm man hittar detta?


Så en tanke slog mig om man skulle öppna butik med detta?
Bara en tanke, vad har ni att säga ni som driver butik m.m.

Vet att det krävs mycket arbete, ekonomi och vilja, speciellt då man öppnar en butik med helt okänt namn. Vilket också kan vara svårt att få leverantörer till...

Men ja. Mest nyfiken på att inte fler handlar profilkläder.

Någon som har svar eller vill nämna något, go for it!

Tack på förhand
32
Vi har ju som bekant ett antal mycket stora kedjor i Sverige. Främst sport kedjorna. New Wave säljer en massa till sportkedjorna.[br]En del av de märkena på [url=http://www.profiltryck.com/Textiltryck/]profilkäder[/url] du nämner finns där.[br][br]En annan del av kakan är att man måste tjäna ruskigt med pengar per plagg för att hålla den personal o klara att betala den hyra som krävs för att finnas på tilltalande läge.[br]Detta kan du inte genom att köpa från grossiterna i Sverige.[br]I princip gäller ICA conceptet, "egna varumärken" producrat i Kina/Indien.[br][br]Där köper man som handlare kanske [url=http://www.profiltryck.com/Textiltryck/Jackor.aspx]jackan[/url] för 90 SEK o säljer för 1500 SEK. (Dock måste man köpa 1000 jackor/gång)[br][br]Skulle man köpt jackan av grossist i Sverige kostar den kanske 1200.[br][br]Svårt att beskriva men du förstår säkert skillnaden, det är grossiten som tjänar pengarna.[br]Är man tillräckligt stor kan man bli både grossist och säljare o få bättre TB.[br]Då kan man ha fina lokaler på rätt adresser - o tfå in ännu fler kunder o tjäna ännu mer pengar[br][br]
Hoppas att jag kunnat hjälpa till ------------------------------------------- LR Design l Läsglasögon

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.