Bidrag och hjälp?

1
Hej!

Jag har en del frågor angående att öppna företag.

Jag har en jättebra affärsidé som jag tror stenhårt på!
Jag har ett litet problem och det är att jag är hos kronofogden med knappa 10. 000kr och har några prickar!
Får jag som privatperson öppna ett handelsbolag då? Är det helt kört för mig att få starta eget bidrag? Att få lån för finansiering?

Jag skulle haft ett startkapital på dryga 100. 000kr och jag har gjort efterforskningar runt min idé och jag har fått mycket god respons!
Hur ska jag gå till väga och vars kan man vända sig för att få hjälp?

MVH
10
Jag tror inte att det har ett stort betydelse för bolagsverket om att du är prickad. Allt handlar ju om bolagsformen och dess aktiekapital om sådan finns.[br]Huvudsaken är att du betalar alla avgifter vid registreringen.[br][br]På tal om bidrag... vet inte så mycket om bidrag. Men tror du på din idé då är det väl bäst att hitta en privat investerare eller ett företag i form av en partner och delägare. Hos banken får du inget så längre du är hos Kronofogden och är med på listan över dåliga betalare. :([br][br]MVH[br]Steve (siapanorama.com)
162
Det är väl kört att ordna någon finasiering om du har betalningsanmärkningar.[br]Och ska du överhuvud taget finansiera ett projekt så måste du väl vara villig att satsa minst lika mycket själv, eller ha grejor/personer som kan borga för lånet.[br][br]Och det verkar ju lite svårt om du inte kan betala en skuld på 10 000 till kronofogden.[br][br]Annars är det ju inget som hindrar att starta företag, så länge du inte har näringsförbud[br][br]Är ideen kanonbra så kan du kanske locka nån finansiär som går med som delägare. Så får du bistå med arbetet och finansiären med pengarna.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.