Beskriv alla verksamhetsområden?

54
5
Det ska man göra vid Bolagsanmälan och kan vara svårt att veta exakt vad man ska hålla på med. Men vem bryr sig om man gör något annat?
632
2
Skatteverket bryr sig inte särskilt mycket om du har intäkter från något som inte står med. Om du däremot försöker dra kostnader som inte kan förknippas med var som finns i verksamhetsbeskrivningen så blir det betydligt mycket värre.
119
Jag har också lite funderingar kring detta, och kan man egentligen ta med för mycket? [br][br]Det måste ju vara bättre att ta med sådant som man eventuellt kommer att jobba med än att ta med för lite.[br][br]Eller ska man skriva väldigt allmänt och inte vara för specifik för att på så sätt kunna täcka in större områden? Konsult är ju ett bra ord i så fall.
peterkorkala.se - godis24.se, japanfakta.se, faktabank.se. Håller på att starta upp e-handel på godis24.se
632
2
Nej det finns väl ingen direkt nackdel med att skriva upp allt du kan komma på.[br][br]Att skriva ganska allmänt tror jag kan vara bra i vissa fall, men i en tvist med skatteverket kan det kanske bli jobbigt skulle jag tro.[br][br]För övrigt så beror det nog på vad du ska ha för verksamhet, men jag skulle nog tycka att det såg lite oseriöst ut om det stod 50 saker under verksamhetsbeskrivningen.
2360
31
Skriv gärna sida upp och sida ner samt så mycket generellt du kan komma på. Bry dig inte så mycket om att du inte skulle vara seriös. Frågan är väl snarast när Bolagsverket  via SKV ska sluta och granska exakt vad det står så länge det ger inkomster. Konsult är värt en stjärna och är alldeles utmärkt om man inte kommer på något. Vid ekonomstyrning och rådgivning har jag en beskrivning som är riktigt lönsam.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
162
Det är väl bara för att det ska katalogiseras med nån kod.[br]Jag har blivit klassificed som guldsmed två gånger. Vilket jag inte är
2360
31
Själv har jag kod 82990 övriga företagstjänster.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
162
[quote author=lars arenander link=topic=8450.msg38303#msg38303 date=1297681376][br]Själv har jag kod 82990 övriga företagstjänster.[br][/quote][br][br]Ja det var ju bekvämt
2360
31
Är det inte ekonomistyrning så är det bara styrning.  Jag har dagsplanering som aldrig blir som man tänkt och därefter kommer veckoplanering som blir ungefär som man tänkt inkl. dagsplanering- Sedan ett semesterschema som aldrig blir som man tänkt men blir bra ändå. och så 10-30 årsplan som innefattar allt det man tänkt. plus mycket mer man inte tänkt. Det är inte lätt att vara pensionär och dessutom småbarnspappa.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.