Olagligt att köpa kopior från kina?

zyzo01
är det lagligt eller olagligt att köpa kina varor ex, kopior? ser ju på nätet de är ju ganska många som säljer det. så ställer frågan till och hoppas kunna få svar på den.
de är bra om ni har en länk där man kan läsa mer om det.

MVh/Z
[email protected]
40
1
Eftersom du postar här får man anta att du tänker köpa större partier och sälja vidare. Detta är olagligt. Tullverket har ca 750 bolag som bett dem bevaka deras olika varumärken. Förutom att få varorna beslagtagna riskerar du dryga skadestånd om bolaget vars produkter du köpt kopior av väljer att lämna in en stämning. Lite länkar: http://ec.europa.eu/sverige/news/topics/justice/news_date_723_sv.htm http://www.svd.se/naringsliv/gilette-rasar-mot-kopior_6153625.svd
zyzo01
tänkte göra de faktis. räknas allt som kopia ändå om de har egen märke fast liknar tex iphone 4?
40
1
Bryter varorna mot exempelvis mönsterskydd så gissar jag att du ligger pyrt till.
2360
37
Det spelar ingen roll från vilket land varorna kommer utan köp då hellre via en ÅF så kan du sova lugnt om han verkligen har fullmakt att sälja. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
10
3
Satsa hellre på ordentliga varor. Du kanske tjänar lite mindre på varje produkt men enormt mycket större chans att dina kunder återvänder och det är guld värt. Tänk på det.
2360
37
När jag var företagsinredare från 60-talet och framåt hade jag många kunder som inporterade kläder ibland med egna märken och det gick mycket bra för dessa. den största av dem ser man ofta idag under märket HM. Då för längesedan var namnet Hennes och jag tror att det var den butiken som låg vid 5:e höghuset som var den första alt. den vid sidan av konserthuset. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
17
3
Det är ej tillåtet att köpa in Kopior av en rad anledningar. Tullverket samarbetar med ägare till flera större märken och kan beslagta och förstöra dina varor innan de kommit in i Sverige. En annan anledning är att de med största sannolikhet inte följer de regler som krävs för försäljning inom EU (exempelvis CE märkning). Om du vill komma igång med import från Kina på rätt vis så ta gärna kontakt med mig, jag finns på plats i Shenzhen, Södra Kina och hjälper Svenskar med import härifrån. Mer information om import finns även på min blogg: www.deliveringchina.se Mvh, Leopold Huber

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.