Bli skribent eller bra bloggare

5
Hej vänner !

Jag har en liten undran vad gäller skribent yrket.

Om man vill lära sig skriva bra texter, antingen som texter till tidningar eller andra typer av publiceringar, men även bra blogginlägg.
Var ska jag då söka mig? Finns det nån bra sida på internet (gratis) som tar upp detta ämne och beskriver hur man ska lägga upp sina texter.

Jag hittade för bra länge sen nån webb-tidning som lät läsarna själv skriva artiklarna till webb-tidningen. Nån som vet om vad den heter? jag har glömt. Eller om ni vet andra bra ställen på nätet man kan börja skriva av sig ?

hoppas på förslag och bra länkar om just detta ämne.

Tack på förhand.
4
Tjenare Scratis, Skriv så mycket du bara orkar, träning ger resultat om du tar åt dig av dina misstag. Kom ihåg att det är just misstagen du lär dig av, kasta inte in handduken så fort motgångarna börjar grina dig i ansiktet. Låt fantasin spira så kommer texterna också att göra det och haka inte upp dig på petitesser under skrivandets gång – dem korrigerar du senare. Hittar du flowet så måste du utnyttja det gyllene stadiet till att producera för det är där ditt bästa material föds. Men hey, nu flummade jag kanske iväg en smula. Söker du mer handfast läromaterial så kanske jag har några dokument som ligger och väntar på att återigen få komma till användning – skicka mig ett mejl så skall jag sända över dem. Hälsningar Kim Hartman

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.