Reklamation av webshopsleverantör.. Hjälp!

1
Har haft väldigt mycket strul med min leverantör av webshop och undrar om jag kan få tillbaka mina pengar jag lagt ut på dem, när dom lovat det skriftligen i mail. Tacksam för tips och råd om hur man skall gå tillväga och om det är lönt att bråka om det (c:a 5600kr)

Leverantören har inte gjort något alls för att hjälpa mig igång, eller överhuvud taget brytt sig om mig som kund. Jag är mycket missnöjd och vill bara ha mina pengar tillbaka vilket jag blev lovad som synes i mail konversationen nedan.
Jag blev vid övergång lovad kostnadsfri import av mina varor från min gamla webshop, det visade sig att det nu skulle kosta c:a 8-12000kr
exkl moms att ordna efter faktura var betald. Dom har lovat billigare frakt och gratis reklamlösningar.
Ingenting av det dom lovat har uppfyllts sedan jag betalt fakturan till dom, inte ens installation av shopen till min hemsida.
Utdrag ifrån senaste mailkonversation:

"Hej Thomas,
Jag har varit sjuk till och från de senaste 14 dagarna. Vi inväntar uppgifter om att peka om din domän enligt tidigare e-postmeddelanden.
Om du vill säga upp ditt avtal nu kommer vi inte ta hänsyn till bindningstiden utan säga upp dig som du önskar.

Vi kommer inte som jag tidigare skrev kreditera den betalda fakturan i sin helhet då det gått en bra tid sedan du önskade att försätta.

Jag tycker det är väldigt tråkigt att du är missnöjd med vårt samarbete. Om du vill ha hjälp att peka om domäner och betalningsleverantörer ligger dock inte ansvaret på oss gällande att få tillgång till den information som behövs från Auriga eller webbhotell. Dels för att vi inte har tid att återkomma till kunderna men också eftersom dessa uppgifter ägs av dig.

Bifogat finns ett uppsägningsavtal som du kan skriva på och skicka över underskrivet per fax eller inskannat.

Vänligen,

David


Från: Thomas
Skickat: den 27 maj 2011 10:34
Till: David
Ämne: Re: SV: SV: SV:

Hej

Jag känner att det inte händer något alls ifrån er sida och att ert intresse efter fakturan är betald är otroligt svagt.

Så står fast vid att du är villig att kreditera hela beloppet så vill jag att ni gör detta.
Jag kör vidare med min "gratisbutik" istället.

Mvh Thomas


From: David
Date: Wed, 11 May 2011 15:03:55 +0200
To: mig

"Hej!
Japp, registerna dig hos Auriga.
Vänligen,

David"

Från: mig
Skickat: den 11 maj 2011 15:03
Till: David
Ämne: Re: SV: SV:

Ok, jag har one.com
Vad för uppgifter behövs så fixar jag det i e,m.

Jag skaffar ett konto hos auriga då antar jag?


11 maj 2011 kl. 14:27 skrev David

"Hej Thomas,
Som jag sa tror jag inte det är en bra kombination om någon av oss är missnöjda. Du får som jag sa byta efter 3 månader om du känner dig missnöjd. Och vill du fortsätta hos oss nu så får du göra det men vi är inte intresserade att kreditera delar av ordern, det är i så fall bättre att vi hoppar över det här och krediterar hela summan.

Vi har ingen koppling mot Google translate och jag vet ingen som erbjuder det. Jag tror inte heller att en sådan översättning skulle bli fullt korrekt tyvärr och sänka kvalitén på texten.

Vi kan däremot erbjuda dig en Aurigaintegration kostnadsfritt.

Vi behöver göra en DNS-pekning vilket tar ca 24 h och därmed behöver vi uppgifter till ditt webbhotell/leverantör som har domänen.

Vänligen,

David"






Från: Thomas
Skickat: den 10 maj 2011 17:50
Till: David
Ämne: Re: SV:


Hej

Jag varken hinner eller orkar byta nu, så jag hoppas att om dom första 3 månaderna
Inte fungerar att jag får bryta och byta leverantör utan att förlänga med er.

När är butiken igång i skarpt läge??

//Thomas


From: David 10 May 2011 13:15:47 +0200
To: Thomas
Subject: SV:


Hej Thomas,



Svara på mejlet nedan under varje stycke. Det var tråkigt att du känner dig så här missnöjd och jag funderar på om vi inte ska skicka tillbaks dina pengar så kan du gå till en annan leverantör om du känner för det.

Vill du göra det istället?


Från: Thomas
Skickat: den 10 maj 2011 10:25
Till: David
Ämne: Re:

Hej


Här kommer kvitto på betalning. Jag utgår ifrån att startdatum är när butiken är aktiv

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.