Nätverka i Värmland

25
Söker värmländska företagare att nätverka med!
Skulle vilja träffa företagare i värmland för att nätverka i verkligheten, inte facebook eller något forum, utan kanske en kopp kaffe på något fik.

Män och kvinnor, gärna nyföretagare som jag.
visst vore det trevligt om vi kunde bli några stycken som träffades ibland.

Jag bor i Forshaga, och vill träffa andra företagare från Karlstad med grannkommuner.

Det kvittar vilken bransch du jobbar med, hör av dej till [email protected] eller via inkorgen här på forumet.

MVH Tony S
Tony S www.varmlandbusiness.se [email protected]
367
46
Bra idé! Har du någon tanke om inriktning eller rentav formulerad fördel med nätet? Tid är pengar och i ett landskap med urusel infrastruktur kan själva logistiken för en sammankomst d.v.s. resor, tid och plats vara hämmande. Så en nyttighet i någon form vore nog bra att kunna fresta med, kanske... mvh Imre Sky is the limit...
Redaktuellt
25
[quote="INKOMSTAKUTEN" post=41791]Bra idé! Har du någon tanke om inriktning eller rentav formulerad fördel med nätet? Tid är pengar och i ett landskap med urusel infrastruktur kan själva logistiken för en sammankomst d.v.s. resor, tid och plats vara hämmande. Så en nyttighet i någon form vore nog bra att kunna fresta med, kanske... mvh Imre Sky is the limit...[/quote] Du har så rätt inkomstakuten att en nyttighet behövs. Min tanke var naturligtvis att vi ska diskutera företagande, problem som vi företagare ställs inför och naturligtvis tips och råd om saker som har med företagande att göra. Tid är pengar skriver du, kan vi ha frukostmöten t.ex. Lördagar? Eller en kvällsträff? Alla kanske inte kan samtidigt, men visst vore det bra att ha någon bekant att ringa till om funderingar som man har. Angående logistiken så skrev jag Karlstad med grannkommuner, Forshaga, Deje, Kil Molkom, Hammarö, Vålberg och Karlstad var min tanke. Övriga orter blir som du menar svårt med resor och tid. MVH Tony S
Tony S www.varmlandbusiness.se [email protected]
367
46
Ja -om det blir fler som hakar på här- så skulle man kunna tänka sig att man erbjuder sina kompetenser, någon är expert på IT-teknik, kaske någon annan är logistiker, ännu en kan vara professionell marknadsförare,o.s.v. så man kan ana att man kan ha utbyte av gruppen på ett professionellt plan.. lågkonjunkturen börjar rulla in över Värmland också rapporterar media idag så nog behövs det extra-tag för att överleva och utvecklas. De allra flesta nystartsföretag överlever inte treårsåldern och det allra mesta av det som läggs ut till salu på nätet-eller i butiker- finner aldrig någon köpare. Märkligt nog efter som det finns väl beprövade metoder , verktyg och kunskaper praktiskt taget gratis att använda för den som önskar..
Redaktuellt
50
Hej, Blev det någon träff. Fick ni ihop några som var intresserade? Är själv inte företagare (ännu) men arbetar på en liten firma(4 anställda) så i någon mening är man ändå lite insatt i en småföretagares vardag varför ett sådant nätverk vore intressant.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.