Privatkonto istället för företagskonto.

1
Jag undra om man kan ha två privatkonton (bankkonton), där ett är för ens privata ekonomi och ett är för ens företags ekonomi, istället för ha ett vanligt företagskonto (bankens benämning)?

Jag undra för jag är verkligen inte nöjd med swedbanks företagskonto (bara en enda röra, då de håller på och omsorterar allt hela tiden) och vill byta till skandia, men skandia har inte företagskonton.
1324
2
Är det en enskild firma vi pratar om så är det helt OK att ha ett privat konto som är avsatt som företagets. Dock kan det vara svårt att få ett Bankgiro nummer mot sitt privata konto. Hans
5
Hejsan! Jag har två privatkonton på min bank. Det ena använder jag privat och det andra som företagskonto. Var dock inga problem att koppla bankgiro till kontot. Fördelen är att jag kan nå båda mina konton från internetbanken, super! MVH /Fotograf Lotta Johansson www.fotograflottajohansson.wordpress.com
Portfolio: www.lottajohansson.fotosidan.se Blogg: www.fotograflottajohansson.wordpress.com
2
Har du testat SEB's bank-lösning? Använder det just nu och vi är nöjda. Vet inte om erbjudandet fortfarande gäller men dem erbjöd ett år gratis, och då ingick bankgiro, internetbank och företagskort. Bästa hälsningar Northside Media
Besök vår Facebook sida då vår hemsida är under konstruktion; http://www.facebook.com/pages/Northside/297435840290929

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.