Fackförbund och kollektivavtal

216
6
Behöver jag ha kollektivavtal för de anställda i mitt städbolag? Vad ska de tillhöra för fackförbund? Omfattas alla anställda automatiskt av kollektivavtalet?
22
Hej, Det finns inget som säger att du måste ha kollektivavtal. Många anser att du som företagare är mer seriös om du har kollektivavtal. Väljer du att teckna kollektivavtal så gäller det för dina anställda. Vilket fackförbund kan jag inte svara på. /Ewa
ekpresenter
2360
37
Min text som jag skrev blev bortsopad innan jag hann trycka på skicka in. Svar nej till fackförbund som gör tjänsten dyrare och mottagaren fattigare. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
367
46
Det måste väl vsra bekvämast att ha ordning och reda på lönesättning, försäkringar o.s.v. om dina medarbetare är med i facket och du i en arbetsgivarorganisation. Att lönenförhandla separat med var och en verkar både tidsödande och svårt. Dra nytta av den kompetens, juridiskt och förhandlingsmässigt, som din arb.g.organisation kan stötta dig med.Så sparar du både tid och pengar.Och kan ägna dig åt huvuduppgiften; att sköta företaget och tjäna pengar.
Redaktuellt

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.