Är PG eller BG ett måste vid fakturering?

7
Hej, jag är en ny startad litet företag och undrar om man behöver ha en bank- eller postgiro för att fakturera ellerkan man använda ett vanligt bankkonto?
Tack i förhand
2360
37
I ca 50 år har jag haft PG och inget annat och det räcker alldeles utmärkt för många och är billigt. Är det en liten verksamhet kan man använda samma för privata ändamål om det gäller enskild firma. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
7
Tack för det Lars, få knallar till banken och fixa det.
10
Hej Du behöver inte ha bankgiro eller plusgiro utan kan använda ett vanligt bankkonto. Men det bör dock separeras från dina privata konton. Har du en stor omsättning i ditt företag så kan det dock underlätta att använda ett plus- eller bankgiro.
[URL=http://www.www-design.se]www-design.se[/URL]
7
Tack för det, jag är ett litet nystartat företag och tyckte att det var så dyrt med Pg och Bg kontor. Tack!
2360
37
12:- i månaden för plusgiro är inte särskilt dyrt visserligen fick man en gång i tiden någon % när det kallades postgiro, men det är historia. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
1
När jag startade företaget så hade banken ett "företagspaket" med Bankgiro, bankkonto för direkt överföring från BG, telefonbank, support och nyligen även ett visakort. Allt för en kostnad av 750 kr/ år. Perfekt, :nicka

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.