Har ni testat iZettle ?

7
Hej! Jag undrar om någon här har erfarenhet av iphone appen izettle.
17
Jag har testat det men har ingen själv. Fungerar väldigt smidigt och det kostar ju inget i jämförelse med andra lösningar att skaffa en åtminstone. Bara beställa en och testa, låta den ligga om man inte vill ha använda den. Bara att fylla i belopp, sätta i kortet och "skriva under". Så kan även kunden fylla i sin mailadress om de vill ha ett kvitto skickat. Det enda jag kommer och tänka på är hur villig man är att sätta i sitt kort i en mojäng och sedan i någons telefon/ipad. Rent generellt känns det ju tryggare med en riktig kortterminal.
86
6
Jag testade den på en mässa förra året. Den verkar väldigt enkel att använda, förutsatt att man har täckning förstås. Spontant tyckte jag det verkade lite dyrt för varje transaktion, de tar en avgift. Kommer inte ihåg nu vad den var, men det är ju bara att googla. Annars kan jag nog hålla med föregående talare, flaskhalsen kan nog vara att få folk att lita på den...
17
Så dyrt är det ju inte om man jämför med t.ex Paypal där man måste sälja för minst 500K innan man får ett billigare pris än den där. Fast det är ju för onlineköp. Att köpa en kortterminal (man får väl oftast betala någon slags hyra ändå) så drar det ju iväg en hel del i bara de avgifterna, plus att det tillkommer en fast och rörlig avgift per transaktion. Men ja det ämnar sig väl till lite olika. iZettle är väl perfekt för konsulten som är ute på småjobb mot privatpersoner.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.