Skapa en community - vem kontaktar jag?

74
1
Jag har under en lång period haft en egen communitysida i tankarna, inget vanligt lik massa forum som redan finns eller fb liknande sidor som finns utan mer som denna www.minoutfit.se
En sida där medlemmar kan lägga upp sina bilder och ett röstningssystem där folk kan rösta, eventuellt även ett forum för diskussioner.
Det ämnet jag är inne på är inget som nu finns i Sverige och är väldigt "eftertraktat" så på det sättet sticker denna idé ut ur mängden och jag känner att det är värt att satsa på!

Vem kontaktar jag? Är det bara att googla efter företag som håller på med webbdesign? Har någon ngt hum om vilka priser det rör sig om?
157
1
Hej! De alternativ du har att arbeta med är: 1. Gör det själv genom att ladda ner/installera Joomla, Wordpress och installera ett tillägg till något av dessa CMS. (Det kan en byrå som min göra åt dig, vilket lär bli billigast för dig). 2. En webbyrå som min kan göra det åt dig och då får du den helt efter dina önskemål gällande utformning och utseende och har en högre kostnad, då arbetet tar längre tid än föregående alternativ.
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
207
3
Du kan implementera ett publikt eller privat nätverk/intranät som ger dig ett Facebookliknande community med hjälp av WordPress och tillägget BuddyPress mm. Och som Carl-Jonas säger ang. Joomla. Där finns säkert en hel del bra alternativ. Vilket som är smidigast att arbeta med låter jag vara osagt då det är högst individuellt, men jag tycker nog i varje fall att Joomla verkar smidigast för en helhetslösning av hela paketet så att säga. /Daniel
74
1
Och om ska skulel köra på alternativ 2..vet ni vad priserna skulle ligga på ett ungefär?
157
1
Det går inte att säga på rak arm då det hänger på din specifikation. Dvs. Alla funktioner som ska finnas med. Sen är det beroende på vad byrån tar för timdebitering så det är högst individuellt. Men jag lämnar gärna en offert om jag får ett underlag så kan vi kika närmare på det.
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.