Skapa blogg som egen företagare

7
Hej! Jag är egen företagare som funderar på skaffa blogg. Jag är 50% företagare och 50% sjukskriven. Så jag måste ta det genom företaget då jag hade tänkt mig blogg som ger betalt. Jag är föreläsare/författare och samtalskonsult. Går det att ha blogg genom företaget? Vart vänder jag mig för att få hjälp med att starta upp det? Titta gärna in på min hemsida. www.stegenframat.dinstudio.se
mvh jeanette
157
1
Hej! Jag heter Carl Jonas och driver firman One consultant som jobbar med webbutveckling. Jag har även bloggen carljonas.se som numer är en del av företaget. Bloggen vänder sig till företagare och ger tips, förslag och råd etc till alla företagare och säljare. (Moderator förlåt för all reklam, var tvungen). SJÄLVKLART skall du starta en blogg vilket kan hjälpa dig med mycket som rör Sökmotoroptimering. Men tänk på att det är innehållet som är viktigast. Inlägg som rör T.ex. "Jag har tränat idag, det var roligt" kommer inte locka så mycket besökare till dig. Däremot inlägg som rör t.ex. "10 tips på hur du tränar smartast" kommer locka till sig fler besökare och därmed har man då sin målgrupp klar. Vad du kan göra i ditt sammanhang är att lämna tips som rör frågor som är vanligt förekommande och som då hjälper dina besökare. Din blogg är då till någon nytta istället för att bara pumpa ut reklam vilket då kommer avskräcka från att besöka din blogg igen eftersom besökarna inte tjänar något på att besöka din blogg. Kontakta gärna mig privat, via facebook (länk nedan i signatur). Så ger jag dig lite tips och idéer på hur du kommer igång (utan att det kostar). Anmäl dig gärna till mitt nyhetsbrev på oneconsultant.se så får du var 14e dag nyhetsbrev om webbutveckling m.m. Gratis. Ha det gott!
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.