VARNING FRIFAKTURA

22
1
Jaha, då damp det ner en faktura från FRIFAKTURA på 1168 kr för "superpaketet 6 månader".
Jag blev automatiskt ansluten till detta under en 60 dagar lång gratis testperiod då jag registrerade mig. Jag va snabb med att följa instruktionerna för att säga upp paketet, då jag inte är intresserad av att betala för den faktureringstjänsten. Man skulle skicka ett brev till Småföretagarnas inkasso, finans & fakturaservice AB, DALBOBRANTEN 12 128 68 Sköndal och skriva att man ville säga upp "superpaketet". Detta verkar ju va ett skämt då det ändå kom en faktura idag.

Jag kommer inte betala fakturan och har har ringt JA-INKASSO som står som kontakt på fakturan och dom sa att dom skulle plocka bort fakturan...återstår att se vad som händer.

Men ett varningens finger för FRIFAKTURA.SE
Hemsida: www.trafa.n.nu
2
1
Hur har det gått för dig? Jag råkade ut för precis samma och talade med JA Fakturaservice som skulle plocka bort den. De var trevliga och hjälpsamma och när jag berättade om förfarandet om registreringsprocessen på frifaktura.se (att man på första sidan aktivt kan klicka i att man vill ha Superpaketet gratis som test, och på andra sidan när man godkänner gratisversionen har det kommit in liten text om att man också godkänner Superpaketet trots att man INTE klickat i denna). Efter detta sa han bara att han plockar bort fakturan - så jag får också vänta och se vad som händer. Lite naivt att inte lusläsa texten jag vet, men det är inte snyggt gjort...
22
1
Hej. Ännu har det inte kommit några ytterligare krav om att jag ska betala. Så förhoppningsvis är allt löst...
Hemsida: www.trafa.n.nu
2
1
Vad skönt, då hoppas jag på samma. Tack!
1
Jag råkade också ut för samma sak, ringde genast upp JA fakturaservice som sa att dom skulle ta bort fakturan. Håller tummarna för det funkar för mig också! dumma frifaktura !
1
Ja det har hänt mig med nu, jag har haft en väldigt otrevlig konversation med en Fredrik Pettersson på Frifaktura, antagligen en påhittad person för ingen vill väl gå ut med den attityden och sitt eget namn, verkar inte finnas så mycket att göra men jag kommer anmäla dem till svensk handels varningslista som oseriöst företag och när konversationen är klar funderar jag på att publicera den här som en varning till andra
1
Fick också en faktura ifrån Frifaktura, förstod inte riktigt vad det var så jag googlade och fann svar. Blev lurad som er andra och tänker bestrida denna faktura. Det hörs på hemsidans namn "Frifaktura" och gratis är tydligen ett abonnemang! Eftersom jag inte är ensam om att bli lurad så finns det stora brister i hemsidans uppbyggnad och har ej en tydlig information! Drygt att slösa sin privata tid på oseriösa företag! / Tomas
1
Pacta sunda pacta. Detta betyder att ett avtal måste hållas.... Jag har använt mig av FriFaktura.se I ca två år. När jag anmält mig står det att man kan avsluta betaldelen av denna avtalet via e-mail inom 3 månader efter första registrering. Jag skrev ett kort e-mejl till frifaktura och sade att min företag inte ska skicka många faktura och jag behoved inte det stora super paketet. Jag råkade skriva in mig två ggr så fri faktura tog bort en av min företag och tills idag jag har använt den andra företag som var kvar.... i deras system. Jag har inte behövt betala ett ända krona till Frifaktura. De har inte fått ett öre ifrån mig för deras tjänsten som måste kosta stora kosan att har och underhålla, Men jag har fått mycket bra nytta av deras tjänsten. Jag tycka att det är en fantastisk tjänst och när mitt företag växer ska jag definitiv betala de för sin faktura tjänst. Men å andra sidan har jag läst avtalet innan jag gick med och sedan avmålad mig ifrån den stor paketet. Som egenföretagare måste man alltid läsa alla villkor och alla paragrafer innan man iklä sig något avtal. Jag är en utlänning. Jag är inte begåvad med perfekt Svenska skriv färdigheter, men jag kan läsa. Jag tror att ni har ingått i en avtal med en bra företag Men, även bra företag måste skydda sig från individer som missbrukar den sagt företagets affaires iden. Ni har säkert inte tänkt att missbruka något alls men för att ni har inte läst har ni fått betala. En riktig bra egenföretagare skulle har den integritet att erkänna att den har gjort ett misstag men ni bara gnälla! Ni beter er som vanliga konsumenter som vill får hjälp ifrån ARN eller något liknad istället för att tag egen ansvar. Grow up and take your own responsibilities and don’t write a lot of shit about Fri faktura bara för att det har kostat er några krona som ni kunde har sparat om ni skulle har skrivet ett simpelt e-mejl. Robert
1
Hej. Jag har också blivit lurad. Tjänsterna dom har kanske fungerar men det hjälper inte om man försöker lura sig till kunderna. Ett seriöst företag jobbar inte på det sättet. Jag håller just på att bestrida min faktura på 1168 SEK. Vi får se hur det går...
1
Hej jag har haft super paketet på frifakura i ett par år. Även om tjänsten är lite dyr med tanke på att jag inte använder den så mycket har jag varit nöjd. Dock har jag hört av mig till dom om att jag skulle vilja ha en pappers faktura märkt kopia och inte lyckats lista ut hur man får till det och aldrig heller fått något svar. Sedan har jag betalt för superpaketet men helt plötsligt hade jag inget super paket längre! får reklam överallt om att jag får den här och den där extra tjänsten om jag köper super paketet. På första sidan står det dock att jag har super paketet till ett visst datum. Jag har skrivit in till dom på sidan om detta 4 gånger och aldrig heller fått något svar :unsure:
2
Frifaktura drivs av en riktigt skojare vid namn Fredrik Pettersson. De erbjuder också en kvalitetsstämpel för 995 kr året (3995 ord) från Småföretagarnas Kreditrådgivning. Samma ägare. Hemsidan ser seriös ut men symboler som Facebook, Instagram och Twitter går till tex. Wordpress. Frifaktura (även Frioffert enligt hans LinkedIn med det finns inget bakom hemsidan) och Småföret.... finns ej att finna som bolag utan verkar vara en one man show med en bluffmakare bakom tangenterna. Affärsiden är ful som stryk, man hoppas att Kunden lagt in så mycket info att de tycker det är värt att betala för att få sina uppgifter alt. att man blir rädd när Inkassokravet kommer. Man erbjuder GRATIS fakturering och man erbjuder Superpaketet (149 kr/mån gratis i 60 dagar) efter 60 dagar kommer det en faktura via ett inkassobolag. Bestred givetvis och betalade ej. Fredrik Pettersson vägrade sedan att sätta tillbaka till gratis versionen och de kunder ni lagt in i systemet är borta. Jag startade ett nytt konto i annan mail och meddelade att jag ej ville ha Superpaketet (kommer annars med automatik). Funkade ett med sedan nedstänkt konto. På fråga om varför påstår Fredrik att info gått ut att alla gratis konton kommer gå över till Superpaketet då de ej längre kan erbjuda gratis konton pga av ökade utgifter. HEMSIDAN FORTSÄTTER ATT LOCKA KUNDER MED ATT DET ÄR GRATIS!
1
FRI FAKTURA VARNING!!!!!
Detta företaget är rent ut sagt ute efter att luras.
BÖrjade fär för många år sedan och varit så himla nöjd.
Men då jag minskat företaget hade jag inte fakturerst på ett tag. När jag skulle logga in var kontot blocketst. Upprepade mail besvarades inte så.
men efter ett tag kommer mail qtt gratis tjänsten är borta allt mitt är inne låst mot betalning.
Direkt skapar jag ett nytt konto där det på inget ställe står att det kostar. Endast om man vill ha super paketet. Ibte heller något om en testperiod för gratis paketet eller att tiden för gratis är hegränsas finns.
Efter google hittade jag inkassobolaget med samma ägare.

Ringer och frågar snällt hur man får hjälp och tag på ansvarig. 
Får svaret att killen kan hjälpa mig.

Han förklarar  att det lostar pengar nu och en snyft historia om tuffa tider. Jag köper att företag har det tufft att man vill ta betalt.

Stäng ner faktura funktion ej inloggning. 

Skriv för helvete ut att det ibte är gratis.
Kommer anmäla skiten.

Man kan för helvete inte säga att det kostar när det står att det är gratis.

Håll er borta från bluffaren.
Killen jag pratade blev sur när jag sa att den där Fredrik är en skurk. Han började försvara så uppenbart var dert Fredrik jag pratade med. 

Anmälan here we go
​​​

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.