IT Café lite hjälp?.

1
Hej!.

Vi är några som tänker öppna IT Café

Vi väntar på svar nu om vi kan ta det Företags namn vi ville ha.



Men är det någon som vet om man kan söka bidrag för öppna eget?. med mera?.



Mvh: Jocke
758
1
Ni kan ju köra igång en ideell förening, då finns det lite bicrag och hämta. [br]Ett annat alternativ är att köra it caféet som ett projekt, då finns det också pengar att hämta, men annars så tror jag att det är svårt att hitta någon som vill betala för er verksamhet. [br] [br]Hälsningar [br]Stefan
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
1
[quote="Sinnenas Teater"] [br]Ett annat alternativ är att köra it caféet som ett projekt, då finns det också pengar att hämta. [br][/quote] [br] [br]Intressant den där. Hur skulle man göra detta? I mitt fall handlar det om en webbsida. Hur skulle jag kunna få hjälp med detta? [br]/Anna
640
5
Hej! [br] [br]Jag vill inte verka som en "surgubbe" :wink: , men personligen tycker jag ni skall lägga all er kraft på att försöka att få er idé att fungera utan bidrag; på marknadens villkor. [br] [br]Att luta sig mot bidrag, eller ens ha med det i beräkningarna för att komma igång hämnar kreativiteten. [br] [br]Det går att tjäna pengar på det mesta om man har viljan och är beredd att arbeta för det. [br] [br]Lycka till [br] [br]MVH [br] [br]R
758
1
[quote="Robaino"] [br]men personligen tycker jag ni skall lägga all er kraft på att försöka att få er idé att fungera utan bidrag; på marknadens villkor. R[/quote] [br] [br]ehh....Marknadens villkor :oops: [br]Visste du inte att dom privata företagen är dom största bidragstagarna i Sverige! [br] [br]Hälsningar! [br]Stefan
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
640
5
Hej, [br] [br]Nej det hade jag ingen aning om. Ännu mer skrämmande då :wink: [br] [br]MVH [br] [br]R
758
1
Ett projekt har ett startdatum och ett slutdatum och bör omfatta 6 månader minst. Enbart webbsida kan inte vara ett projekt, mer än för dig själv. [br] [br]Hälsningar! [br] [br]Stefan
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
83
Jag håller med Robaino! Nu fick jag visserligen starta eget bidrag för en massa år sedan, men om vi... eh, ni nu försöker bortse från detta. Så tycker jag att grunden i företagande är att verksamheten ska vara självbärande och vinstdrivande, bygga upp en verksamhet på bidrag är liksom - enligt mig då - ingen affärsverksamhet. [br] [br]Jag har dock inget emot att ideella föreningar får bidrag för vissa typer av verksamheter. Men något är i grunden fel om företaget A ska få bidrag, medans företaget B inte får bidrag för samma verksamhet.
758
1
Ska jag tolka detta inlägget som att du inte anser att företag som får: [br]Investeringsbidrag, regionalt utvecklingsbidrag, sysselsättningsbidrag, [br]transportbidrag, exportbidrag och strukturbidrag, inte är att anses som [br]affärsmässiga företag :oops: dvs. 67 % av alla företag. [br] [br]Då har jag inte nämt alla bönder och deras Eu bidrag :mrgreen: [br]Nu är vi uppe i 74 % och då har jag inte räknat allt. [br] [br]Ska vi sedan räkna in alla som har anställda med lönebidrag, [br]praktikplatser och annat smått och gott. Så bli det säkert 99 %, [br]om vi nu bortse från ditt starta eget bidrag :mrgreen: [br] [br]Hälsningar! [br]Stefan
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
83
[quote="Sinnenas Teater"]Ska jag tolka detta inlägget som att du inte anser att företag som får: [br]Investeringsbidrag, regionalt utvecklingsbidrag, sysselsättningsbidrag, [br]transportbidrag, exportbidrag och strukturbidrag, inte är att anses som [br]affärsmässiga företag :oops: dvs. 67 % av alla företag. [br] [br]Då har jag inte nämt alla bönder och deras Eu bidrag :mrgreen: [br]Nu är vi uppe i 74 % och då har jag inte räknat allt. [br] [br]Ska vi sedan räkna in alla som har anställda med lönebidrag, [br]praktikplatser och annat smått och gott. Så bli det säkert 99 %, [br]om vi nu bortse från ditt starta eget bidrag :mrgreen: [br] [br]Hälsningar! [br]Stefan[/quote] [br] [br]Njae, du tolkar fritt.... Måhända att de är affärsmääsiga, men jag anser inte att det är affärsmässigt att bygga verksamheten på bidrag! Någon - vi skattebatalare får betala dessa bidrag. Det blir rena ekorrhjulet när du tvingas söka bidrag för att ha råd med verksamheten. Bättre att sänka skatterna istället. Lönebidrag och praktikplatser är jag väldigt skeptisk till, antingen så anställer man eller inte. Hålla på och ta in arbetslösa, som ska jobba gratis, sätter arbetsmarknaden ur spel. [br]Lönebidrag för handikappade, för den goda sakens skull då, om man nu kan anse det vara en god sak. Det är ju smått förnedrande för den lönebidraget berör. "Han där borta får lönebidrag, alla andra på företaget får riktig lön av företaget". [br] [br]Det blev genast en invecklad fråga... :lol:
758
1
Bidrag kan ju också vara ett sätt att skapa möjligheter även för Kalle [br]som bor i dom Värmländska skogarna att på lika villkor kunna driva [br]sin verksamhet i jämförelse med hans konkurrenter i södra Sverige. [br]Exportbidrag gör det möjligt att på lika villkor hävda sig i konkurransen [br]med andra internationella företag och hade inte bönderna fått sina [br]skördebidrag, så skulle vi knappast haft något lantbruk i Sverige. [br] [br]It bidragen som staten under många år har betalat ut för att vi bland [br]annat ska kunna få bredband i stort sätt över hela landet har skapat [br]enorma möjligheter för företag att starta och växa sig stora. [br]Danska staten skickar årligen in flera miljoner till webbhotellet B-one, [br]så att dessa kan sälja sitt paket för ynka 12: -, låter kanske som ett [br]osunt bidrag, men det finns säkert många goda skäl till att göra så. [br] [br]Bidrag är ett demokratiskt styrinstrument som skapar möjligheter för alla. [br]Jag vill ha ett samhälle för alla, oberoende av handikapp, boendeort, [br]egna ekonomiska möjligheter eller vad det nu kan vara. [br] [br]Jag vill också sänka skatterna, men inte till vilket pris som helst. [br] :o [br] [br]Hälsningar! [br]Stefan
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
54
[quote="Sinnenas Teater"]Bidrag kan ju också vara ett sätt att skapa möjligheter även för Kalle [br]som bor i dom Värmländska skogarna att på lika villkor kunna driva [br]sin verksamhet i jämförelse med hans konkurrenter i södra Sverige.[/quote] [br]Jag har funderingar på att börja odla bananer utanför Broby. Ska jag få bidrag eller ska jag flytta dit där det går att odla bananer. (ja, ett dåligt exempel) :-D Jag tycker alltid att alla ska "få" så mycket utan att själv ändra på sig eller anpassa sig. [br] [br][quote] [br]Bidrag är ett demokratiskt styrinstrument som skapar möjligheter för alla.[/quote] [br]Visst kan bidrag kanske hjälpa vissa men.. [br] [br]Jag tror också att ALLA kan lösa ALLT utan bidrag. Finns det inget bidrag så ordnar säkert knoppen där uppe så att man hittar på en lösning. Hur gör dom i övriga världen? [br] [br][quote] [br]Jag vill också sänka skatterna, men inte till vilket pris som helst. [br] :o [/quote] [br] [br]Jag vill också ha bidrag, men inte till vilket pris som helst. Dvs höga skatter som leder till få nya företag, hög arbetslöshet där människor känner sig värdelösa. [br] [br]Om vi alla börjar tro att människor faktiskt klara av att leva, utvecklas och stå på egna ben, så behövs inga bidrag! :cry:
640
5
Hej Bosse! [br] [br]Det där med bananer verkar spännande! Kan man få köpa in sig? :grin: [br] [br]MVH [br] [br]R
758
1
Hej Bosse! [br]Jag vill tacka för ditt [size=24px]bidrag[/size] i denna lilla debatt. :mrgreen: [br]Det är alltid trevligt med motsatta åsikter. :cool: [br] [br]Hälsningar! [br]Stefan
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
54
fasen med. [br]Nu gav jag ett bidrag, jag som är emot det... :p [br] [br]Visst är det trevlig med olika åsikter :wink: [br] [br] [br]Robaino - Vi kanske skulle träffas och jobba fram en affärsplan för bananodlingen. :-D
3
Nu fick jag visserligen starta eget bidrag för en massa år sedan, men om vi... eh, ni nu försöker bortse från detta. Så tycker jag att grunden i företagande är att verksamheten ska vara självbärande och vinstdrivande.[br][br][br][br][br][br][br][br][br][br][br][br][br]--------------------------------[br][url=http://www.bastakuponger.se/Kategorier/Datorer_and_Software/]Delar Dator lagra [/url]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.