Kvalitetssystem och verksamhetsutveckling

232
Hejsan



Jag jobbar som Kvalitets/Miljöchef på ett företag som levererar produkter och andra lösningar till ibland väldigt "krävande" kunder såsom Volvo, SAAB, Jaguar etc.. Automotive med andra ord..



- I och med detta så följer vi diverse kvalitetsstandarder och jobbar aktivt med kvalitetsutveckling, APQP, 7QC, Analyser, ledningsprinciper med mera.

Som chef ligger ansvaret hos mig att upprätthålla kvalitén och implementera verktygen som gör att vi ständigt utvecklas till det bättre. Jag är också den som leder processutvecklingen samt analyserar pågående processer löpande inom bolaget.



Efter att jag verkat här en tid så har jag blivit nyfiken på hur kunskapen är bland er gällande ex. ISO9001, ISO14001, QS9000/ISO/TS:16949, EMAS, med flera..



Tråden är öppen för alla typer av frågor gällande dessa system, eller i företagsutveckling i allmänhet.
M-Daniel Johansson
54
Självklart har jag hört talas om ISO-standard och liknande då det nämns oftare och oftare men har jag som småföretagare nytta av det? [br] [br]Känns som det gäller "större" företag..
232