Val av CRM Livsmedel, dagligvaruhandel

1
1
Hej!

Jag driver tillsammans med en kollega ett livsmedelsföretag som marknadsför ett varumärke inom dagligvaruhandel. Vi har på senaste året vuxit snabbt och har ca. 100 butiker i Sverige som vi levererar till. Vårt mål är att fortsätta att utvecklas och vi inser att vi inte längre kan jobba i excel för att ha koll på våra kontakter.

Jag har tidigare jobbat som b2b säljare där jag använt mig utav SuperOffice. Jag tycker att detta funkade jätte bra för att ha koll på kunder; vad som var sagt och framtida återkomster. Men vi funderar på om det kanske finns något bättre alternativ för just vår verksamhet.

Vi sitter på kontor ca. 2 dagar i veckan, resten är vi ute på kundbesök. Vi vore jätte tacksamma för tips & råd om detta! Bästa vore om någon har en liknande verksamhet som kan dela med sig.

Spontant så är detta vi söker i ett CRM:

Kundkort
-möjlighet att koppla kontaktpersoner, händelser(olika, flera samtidigt), försäljning

Kalender
-där man ser alla händelser, kommande och avslutat

Urval
-skapa listor via ex. postnummer, namn
-utskick

Tillgängligt via läsplatta, smartphone

Webbaserat/molnbaserat

Det vore även grymt om man kunde skapa mail/dokument utifrån en mall där kontaktuppgifter byts ut beroende på vilket kundkort man står på.

Exceptionellt vore såklart om vi fick färdiga prognoser för återkoppling till kund om påfyllnad utifrån den försäljning vi lägger in. Men detta känns svårt? Det kanske blir något som vi får titta på längre fram.

Tack på förhand,
Eric E
1
1
Hej Eric, Det låter som att du beskriver vår produkt LIME Go på Lundalogik. Jag skulle mer än gärna koppla samman dig med en kollega till mig som kan ge dig en demo över internet på bara 30 minuter. Kontakta mig på [email protected] om detta är intressant. Jag lovar dig dock att du inte kommer ångra dig! :) Mvh Fredrik

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.