Hur söker ni nya leverantörer?

2
1
Hej!

Vore oerhört tacksam för hjälp med svar på en fråga, där svarsalternativet bara kryssas i och sedan är det klart! Det är för mitt examensarbete i webbkommunikation.
Frågan finner ni under denna länk -> https://sv.surveymonkey.com/s/6M2BPM7

Tack tack tack på förhand 🙂
Mvh
Marielle
2360
37
Handelskammare och mässor. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
2
1
Tack för det!
2360
37
Ett annat smart knep som jag använde mig av när jag var utomlands var att gå in i exklusiva butiker och där fann under stolar varifrån de tillverkades, Det var en del av min verksamhet för länge sedan. Ett annan att vara först ut på mässan, det var så jag fick en generalagentur som KF undrade hur jag fått som var så liten. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
17
3
Hej Marielle, Vart du hittar leverantörer beror helt och hållet på din önskade orderstorlek och typ av vara. Generellt sett vid import från utlandet så är det www.alibaba.com eller www.aliexpress.com som jag skulle rekommendera. På aliexpress kan du testa nya varor genom att lägga mindre ordar och betala med ditt kort. Pengarna släpps inte till säljaren förrens du konfirmerat att du fått varorna och är nöjd med dem. Alibaba.com fungerar till stort sett som Aliexpress.com, men skillnaden är att de flesta leverantörer här förväntar sig att du lägger en större order än 1/vara per paket. Betalningen här sker normalt sett via banköverföring och är därmed mer riskabel än via Aliexpress.com En viktig sak när du köper in varor är även att försäkra dig om att varorna har alla certifikat som krävs för försäljning i Sverige, jag skrev en artikel om detta på min blogg. Ta gärna en titt på den!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.