Dåligt med många kreditupplysningar företag

338
25
Det sägs vara dåligt när man har fått många kreditupplysningar på sig. Förstår inte logiken i det..? Att man beställer mycket behöver ju inte alls betyda att man inte kan betala.

Gäller det även för företag?
1470
246
Nej, det tror jag inte. Ett företag som är aktivt kan ju få massor med upplysningar på sig. Det handlar mer om vad för typ av förfrågan det varit. Ser man att det finns 10 upplysningar tagna av banker eller andra låneinstitut så kan man ju ana att det finns problem då företaget sökt så många olika lån. Å andra sidan predikas det ju alltid att man ska vara aktiv och jämföra alternativ, men gör man det, så skjuter man sig själv i foten på grund av att det blir för många upplysningar. :vissla Det är ju därför dom här låneförmedlingsföretagen poppat upp. Dom tar 1 upplysning på dig, och sen frågar dom i sin tur 5-6 banker.
2360
37
Jag fick väl en kreditupplysning när jag skulle köpa bostadsrätten för att få lån för ca 5 år sedan ett mycket bra köp för övrigt med ca 300 % ökning. Så till er som vill bli företagare men saknar medel försök köp en bra bostadsrätt för det kan vara början på er företagskarriär. Idag kan man låna pengar för 1,5% och om ett till två år för 0,75-1% så ser verkligheten ut och då är det ni som bestämmer vilken bank ni för tillfället ska välja.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.